A Google és a Facebook nagy sebességet ígérő technológiái közül egyelőre a Google AMP áll nyerésre. Vannak már hazai tapasztalatok is ezzel kapcsolatban, de a statisztikákban még nem látszik, hogy a gyorsaság mennyit jelent a “régimódi” mobilwebhez képest.
A kiadók a mobilwebes oldalaikon kívül két-három olyan platformon lehetnek jelen, amely egyszerű és szupergyors mobilwebet ígér. Ezek a Google AMP, a Facebook Instant Articles és az Apple News. A cégek szerint a felhasználók nagyobb kedvvel tekintenek meg olyan tartalmakat, amikhez hamar hozzáférhetnek, és ennek fényében fejlesztik a weboldalaikat.
A gyorsaságot statisztikák is mutatják. Egy átlagos Google AMP oldalt betöltődési ideje 1,4 másodperc, míg ez az arány egy mobilos weboldalnál 5,3 másodperc. Az Instant Articles gyorsaságban mindet lekörözi: kevesebb mint egy ezredmásodperc alatt töltődik be a Recode-ot informáló Chartbeat adatai szerint. Az analitikai szolgáltatást nyújtó cég 60 ezer oldal közül választott ki 360-360 olyat, amelyek használják és nem használják az AMP-t.
Az analitikai cég által vizsgált oldalak szinte mindegyike egyszerre van jelen AMP és Instant Articles formában is (97 százalék). Ebből az látszik, hogy a kiadók még nem tudtak választani a két platform közül. A mérések szerint az AMP-ot is használó oldalak közül a forgalom 16 százaléka érkezik a Google-féle oldalakról, míg a Facebook-os formátumnál az arány 14,8 százalék. Az Instant Articles-t azonban az utóbbi időben sorban hagyták el a nagyobb kiadók, mivel a közösségi oldal eddig hanyagolta és bizonytalanságban hagyta a felhasználóit. A Facebook legutóbbi elkeseredett lépésében bejelentette, hogy az AMP és Apple News formátumot is támogatni kezdi. A formátumok közül az eddigi tapasztalatok szerint a Google AMP kerülhet ki győztesen, amely elsősorban a Google keresőben található AMP tartalmakat emeli ki. Ugyanakkor más platformokon is megjelenik, és a hirdetések is mutathatnak ezekre az oldalakra.
Gyors betöltődés, kevésbé gyors reklámok
Átlagosan 35,6 másodpercet töltenek a mobilos látogatók a keresőben talált weboldalakon. Ez az arány a Google AMP oldalak esetében 35 százalékkal magasabb, a Chartbeat szerint 48,2 másodperc. Ám a látogatók 55 százaléka kevesebb mint 15 másodpercet tölt a tartalmakkal, attól függetlenül, hogy mobilon vagy asztali böngészőben nézi. Ez a kérdés azért is lényeges, mert a hirdetőcégek az adatokat figyelembevételével döntenek arról, hol és milyen hangsúllyal helyezzék el reklámjaikat – az AMP-nál viszont követelmény, hogy a reklámok nem befolyásolhatják a tartalom olvashatóságát, és ez a webes környezethez képest viszonylag erős kötöttséget jelent.
“Összességében a sebesség fontosabb a fogyasztóknak, mint amire számítottunk, a tartalomhoz való mélyebb elköteleződéshez vezet. […] Habár azt még meg kell látni, hogy a gyorsan betöltődő platformoknak milyen hosszútávú előnyei vannak a kiadók számára, és hogy a szükséges erőfeszítések és beruházások vagy pedig az eredmények nyomnak-e többet a latba.” – írja a Chartbeat kutatási anyaga.
Forrás és további infók: https://www.hwsw.hu/hirek/57352/google-amp-instant-articles-mobilweb-gyorsasag-hirdetesek-szallashu.html
Comments are closed.