A magyarok 70 százaléka szívesebben vásárol ott, ahol hűségprogrammal jutalmazzák ragaszkodását – állítja a Nielsen márkák iránti hűséget felmérő, 16 termékcsoportot érintő kutatása. A 29 európai országban elvégzett felmérés érdekes, helyenként ellentmondásos eredményeket hozott hazánk tekintetében. Annyira, hogy ahelyett, hogy közzététel helyett legutóbb tippelésre ajánlottam az érdekesebb kérdéseket. Nézzük az eredményeket! Vigyázat, számok következnek!
- 1. Kérdés: Melyik termékkörbe tartozó márkákhoz lojálisak „teljesen” vagy „általában” a magyarok leginkább (teljesen: kitart a márka mellett, általában: csak jelentős előny miatt vált)?
- Kozmetikumok
- Mobilszolgáltatók
- Cereáliák
A helyes válasz a Nielsen kutatása alapján: Mobilszolgáltatók (87%), a második helyen egyébként a mobil készülékgyártók állnak (84%).
- Az élelmiszer kategórián belül melyik márkák iránt leghűségesebbek a magyar fogyasztók?
- Alkoholos italok
- Snack (cukorka, chips, keksz és más édesség)
- Szénsavas üdítőitalok
- Cereáliák
A helyes válasz a Nielsen kutatása alapján: Cereáliák (76%), a második helyen a szénsavas üdítőitalok állnak (68%), nem sokkal elmaradva a harmadik helyen a snack (67%), végül az alkoholos italok (65%), szintén nem nagy különbséggel.
- Az európai átlag, vagy a magyar fogyasztóknál mért érték magasabb a bankok, pénzintézetek kategóriában?
- Az európai
- A magyar
- Egyforma
A helyes válasz a Nielsen kutatása alapján: Az európai (73%), amivel egyébként saját listájukon a második helyre tették a kategóriát. Szemben a magyar eredménnyel (69%), ami a 12. helyhez volt elég.
- Mi miatt vált márkát leginkább a magyar vásárló?
- Jobb szolgáltatás
- Jobb ár
- Job reklám
A helyes válasz a Nielsen kutatása alapján: A magyarok elsősorban a jobb ár (51%) miatt váltanak márkát, ezt követi a jobb szolgáltatás (23%), végül a jobb reklám (1%) – ez utóbbi Európában 5%.
Megjegyzés: Van néhány meglepő adat az eredmények között. Kicsit hazabeszélve nem tudok szó nélkül elmenni a reklám 1%-a mellett. Meglepve nem vagyok, hiszen akkor, amikor az emberek úgy gondolják, hogy a reklámok nincsenek rájuk hatással, még ez is szép eredmény. Halkan kérdezem csak, hogy vajon honnan szereztek tudomást arról, hogy a) van másik márka, b) az olcsóbb c) az pontosan milyen szolgáltatást is ad számukra.