Azt hiszem, senkit nem lep meg a megállapítás, miszerint az okostelefont használók jelentik az internetezők táborának legdinamikusabban növekvő szegmensét. Ezt a tényt a Google sem hagyhatja figyelmen kívül. Lépést tartva az aktuális trenddel, újabb változtatásokat léptetett életbe a mobil SEO tekintetében és a mobil keresési algoritmust is folyamatosan frissíti.
Az egyik lényeges változás, hogy a desktopos keresési algoritmushoz hasonlóan mobil esetén is rangsorolási faktorrá vált az oldalbetöltődés sebessége. A megjelenítési sebesség elég érzékeny pontja a mobil oldalaknak, éppen ezért vegyük sorra a leggyakoribb oldalbetöltődést lassító problémát.
Hibás átirányítások
Általában két tipikus problémával kell számolni: a találati link vagy nem irányít át a desktopról a mobil oldalra, vagy nem a megfelelő mobilos oldalra irányít át. Az eredmény mindkét esetben ugyanaz: a felhasználó nem kapja meg a keresett információt, nem tud eligazodni az oldalon, így nem fogja használni azt.
A sok átirányítás ráadásul jelentősen lassíthatja is az oldalbetöltődést, ami a hagyományos mobilnet esetében már kimondottan kellemetlen lehet. Mivel a felhasználók nem találják meg a keresett tartalmakat, így a kereső sem fogja az amúgy értékes tartalmat relevánsnak tekinteni.
A megoldás egyszerű: a mobilra optimalizált oldal tartalmilag egyezzen meg a desktop oldallal, így elkerülhetőek a hibás átirányításból adódó problémák. A Google nem engedi el a kezünket, hiszen maga is ad néhány tippet és tanácsot az átirányításokhoz, illetve a szeparált URL-ek használatához.
Egyéb smartphone problémák
A leggyakoribb probléma azért még mindig az, hogy az oldalak többsége még nincs felkészítve a mobil böngészőkön keresztül érkező látogatók kiszolgálására.
A fentiek kiküszöbölésére az alábbi megoldások közül választhatunk:
- A mobilról érkezőket automatikusan irányítsuk át a mobil nézetre, de maradjon számukra is lehetőség a teljes nézetre való
- Teszteljük folyamatosan a mobil site-unkat is! Ha a tartalom nem jeleníthető meg mobilon, inkább a teljes nézetben való megtekintést preferáljuk, hiszen itt még van esély arra, hogy a látogatóhoz elér az infó az azonnali hibaüzenet helyett.
- Nem megfelelő Googlebot kezelés: a Google kétféle keresőrobotot használ az indexeléshez. A Googlebot feltérképezi a desktop felületekre készült tartalmakat, míg a Googlebot-Mobile a mobil tartalmak indexelését végzi. A Googlebot-Mobile keresőrobot kétféle lehet: az egyik a Feature Phone Googlebot-Mobile, a másik a Smartphone Googlebot-Mobile.
Tipikus hiba, ha ezeket a botokat nem a megfelelő oldalra irányítjuk. Ennek eredménye egy hibaüzenetet a megfelelő tartalom megjelenítése helyett. - Beágyazott videó megosztásánál mindenképp teszteljük le, hogy egyáltalán elérhető-e mobil eszközökön, illetve a lejátszó a különböző mobil platformokon működőképes lesz-e (pl. ha a lejátszáshoz szükséges Adobe Flash, akkor számos készüléken pl. iPhone, Android 4.1-es verzió felett nem érhetőek el a videók)
Bár nem tökéletes megoldás mindenre, de a Google is a responsive web design használatát javasolja.
Optimalizáljuk a sebességre is!
Ne felejtsük el, hogy a mobil oldalunknak a tökéletes megjelenésével együtt gyorsnak is kell lennie. Nem kell, hogy szükséges velejárója legyen a releváns, színes, informatív tartalomnak az oldalunk lassan mozgó monstrummá válása.
Mint azt tapasztaljuk is, a mobilnetek sebessége folyamatosan nő. Ettől függetlenül gondolnunk kell a még nem hipergyors mobilneten szörfölőkre és az oldalunk mobil keresőkben elfoglalt helyére is.
Forrás: Gyorsulj mobilon is!