Egyre jobbak, hatékonyabbak, és olcsóbbak az elektromos autók, amik valószínűleg a személygépkocsik jövőjét jelentik. A hibrid járművek már lassan 15 éve közlekednek, a tisztán elektromos autókat pedig a Tesla vezette be a köztudatba.
Manapság trendi elektromos- vagy hibrid járművet vezetni. Azt sugallja, hogy az autó tulajdonosa óvja a környezetet. Ezt a trendet használják ki vállalatok azzal, hogy a céges flottáik egy bizonyos százalékát elektromos- vagy hibrid autókkal töltik fel. Mivel ezek az autók még mindig jóval drágábbak hagyományos társaiknál (főleg a tisztán elektromosok), így a céges flotta csak elenyésző része környezetkímélő. Ebből következik, hogy a környezetet kímélő hatás is elhanyagolható. Ugyanakkor nagyon jó fotókat lehet készíteni egy elektromos autó mellett, amin a cég logója, és neve nagy betűkkel fel van tüntetve. A vállalat PR-részlege büszkén küldheti a fotókat a médiának, hogy lám, mi mennyire környezettudatos vállalat vagyunk.
Bár ezeknek az akcióknak a környezetre gyakorolt hatása egyenlő a nullával, legalább azt elérik, hogy az emberek elgondolkoznak a tisztább üzemű autókon, amikor látnak egy ilyet az utcán közlekedni.