Hogy jön össze a kettő? Giga- és óriáscégek, mint a Google, Tesla, Microsoft évek óta tökéletesítik önvezető szoftvereik kódjait, számos autógyártó rendelkezik „félmegoldásokkal”, mely próbálkozások és fejlesztések irdatlan költségeket emésztettek már fel. Időközben pedig egy fiatal hacker, aki többek között 17 évesen az Apple eredeti iPhone-ját elsőként törte fel, 2000 kódsorral és némi hardveres módosítással készített egy hétköznapi autóból egy önvezető autót.
Nem kifejezetten értékesítés-támogatáshoz, marketinghez, BTL-hez, illetve CRM menedzsmenthez kapcsolódó hír, de úgy gondolom kellőképpen innovatív ahhoz, hogy beszámoljunk róla. George Hotz a garázsában fejlesztette ki pár ezer kódsorból álló programját, mely az általa vezérelt és az autó rendszerébe kötött mini személyi számítógép segítségével képes egy autót önvezetővé tenni.
Hihetetlennek tűnik a hír, eddig csak pár kép látott napvilágot a „csodáról”, de a fiatalember célja, hogy megoldását bemutassa a Tesla vezetőjének, Elon Musk-nak. Természetesen a Tesla reagált a hírre, és várható módon szkeptikusan fogadták a hírt; szerintük képtelenség egy embernek egy garázsban korlátozott eszközökkel ilyen jellegű szoftveres-hardveres megoldást kifejleszteni.
George Hotz ugyanakkor pont arra mutat rá, hogy miközben a nagy cégek által fejlesztett rendszerek többnyire összetett és beprogramozott szabályrendszer mentén vezérlik a járműveket, ő inkább egy gépi tanulási rendszert készített, mely közvetlenül a humán vezetőtől sajátítja el az autó irányításának módját. Természetesen ez a megoldás egyszerűbbnek tűnik, mely a fent leírtak alapján valószínűleg mintákat azonosít, tárol és azokat a megfelelő helyzetben alkalmazza, szemben az összetett, milliónyi paramétert kezelő bonyolult algoritmusokkal, de ettől még lehet hatékonyabb és célravezetőbb.
Érdemes megnézni az alábbi képet a fiatalember által pár milliónyi forintnak megfelelő összegből (ebben az autó ára is benne van) összerakott megoldásról, jót mosolyogtam rajta, valamiért MacGyver jutott róla eszembe.
(fotó: Bloomberg)