A Facebook nemrég ismét adatvédelmi botrányba keverte magát. Az oldal a felhasználók profiloldalain az addigi kapcsolati e-mail címeket önhatalmúlag, külön engedély, sőt értesítés nélkül lecserélte az általa felügyelt @facebook.com végződésű címekre.
A felhasználók persze szemfülesek, szinte azonnal jelezték a problémát a közösségi oldal felé, a Facebooknak azonban egy hétre volt szüksége ahhoz, hogy egyáltalán reagáljon az incidensre.
Ezzel a manőverrel a Facebook nyilván a Gmailt szerette volna háttérbe szorítani a saját levelezőjével szemben. A tagok üzenőfalán persze rögtön megjelentek a cseréről szóló posztok, és sokan azonnal vissza is állították e-mail címüket az eredetire, némi rossz szájízzel persze, keresztülhúzva így a közösségi oldal levelezőjének felhasználószerzési terveit.
A felháborodásra persze menetrendszerű magyarázkodás következett. A szakma, de már az egyszeri felhasználó is izgatottan várja egy-egy ilyen malőr után, hogy a PR-részleg és a vezetőség vajon milyen frappáns magyarázattal vágja ki magát. A magyarázatot aztán vagy elhiszik, vagy nem, de sokat eshet az ázsió egy-egy balul elsülő sajtótájékoztató után.
A FB most azt bírta kitalálni, hogy egyszerű programhiba okozta a csereberét. A tervek szerint (és valóban a saját e-mail szolgáltatásukat reklámozandó) nem az eredetileg megadott címek helyett, hanem mellettük akarta feltüntetni az új, @facebook.com végű e-mail címeket.
Itt azonban valami gebasz történt, és a felhasználók egy részénél (a Facebook programozói szerint azoknál, akik mobilról is facebookoztak) az új felülírta a régit, ahelyett, hogy mellette tűnt volna fel, jó kis hírverést generálva ezzel a FB levelezőjének, amely, ha hihetünk a szóvivőnek, levélszemétmentes postafiókot garantál nekünk.