Az önkiszolgáló eszközök, a könnyebb adatkezelés és a gyorsabb megértés kulcsfontosságú tényezők a BI-piacon.
Self-Service
Egyre világosabbá kezd válni, hogy ezen eszközök használata mégsem annyira magától értetődő és nem feltétlenül a felhasználó felületek sajátosságai miatt. Ahhoz, hogy hatékonyan lehessen ezen eszközöket használni, szükség van az adatok feldolgozása és megértése iránti affinitásra és ismeretre. Ez nagyban szűri a felhasználókat, ugyanakkor egyre több olyan megoldás születik, ami további adatforrásokat és tartalmi elemeket generál a többi felhasználó számára.
Fejlődési területek
- Könnyen használható és könnyen érthető felhasználói felületek, amelyek közös adatfolyamokat tartalmaznak az adatok előkészítéséhez, jelentéskészítéséhez, felfedezéséhez és elemzéséhez.
- A klaszterek, outlierek, korrelációk és szegmensek intelligens megjelenítésének képessége lekérdezések vagy modellek készítése nélkül.
- Az adatok feltérképezésének lehetősége kereső és természetes nyelvű lekérdezéssel.
- Az eredmények értelmezése a felhasználó számára analitikusan vezérelt vizualizációkkal és NLP-vel (természetes nyelvek feldolgozása)
Business First
A modern technológián alapuló eszközök mindig nagyon izgalmasak. Az önkiszolgáló BI eszközök terjedésével egyre több üzleti döntéshozónak volt lehetősége “játszani” az adatokkal, információkkal. Egyre többen mutatnak rá viszont az üzleti érdekek fontosságára, arra, hogy milyen konkrét üzleti előnyökkel jár, ha a megfelelő technológiát a megfelelő szervezeti viselkedéssel, folyamatokkal és kultúrákkal kombinálják.
Bevételszerzés
A helyzet az, hogy a szervezetek több mint 50 százaléka a digitalizációra mint az új üzleti és működési modelljük szerves részére kezd tekinteni. Ez azt jelenti, hogy ugyan felemeli a BI-t és az adatelemzést a vállalati stratégiai szintjére, de ugyanakkor a bevételszerzési oldalon is hasonló fontossággal tekintenek rá. Ennek eredményeképpen az üzleti fókusz az elemzésről egyre jobban a bevételszerzésre helyeződik át.
Comments are closed.