Örömmel értesültünk róla, hogy az Opel továbbra is remekül szerepel a magyar piacon, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a személyautók kategóriájában ismét első helyezést ért el. Ez azt jelenti, hogy immár harmadik éve sorozatban az Opel a legkelendőbb személygépkocsi hazánkban.
Az eredmény minket is örömmel és büszkeséggel tölt el, hiszen az Opel CRM-partnereként, a Crane International színeiben ehhez mi magunk is hozzájárultunk.
Mit is jelent ez számokban?
Érdekesség, hogy a gyártó ezúttal úgy lett első, hogy korábban az eladások mintegy harminc százalékát adó Astra Classic már nem volt elérhető, és a 2013-as év nagymértékű közbeszerzéseiben sem volt érintett.
Az Opel tavaly 6120 személyautót adott el. Egész éves teljesítményét kiemelkedő hajrával zárta: decemberben a személyautó-piacon 704 kocsi eladásával 14 százalékos piaci részesedést ért el, az éves piaci részesedése a személygépkocsiknál 10,9 százalék, ami európai viszonylatban is kiemelkedő eredmény.
Összesítésben, a személy- és kishaszongépjárművek piacán az Opel a második helyet szerezte meg, 6726 eladott autóval és 10 százalék körüli részesedéssel.
Hogyan tovább?
A gyártó 2014-ben sem tétlenkedik. Ugyanis jelentős újdonságokkal és a szentgotthárdi üzem bővítésével igyekszik további növekedést elérni a vállalat.
Ez nekünk, magyaroknak fontos információ, hiszen az új flexibilis gyártósorokkal rendelkező üzem 1600 négyzetméterrel bővül 2014-ben. A korábbi 600 fő helyett immáron 1020-an dolgoznak az Opel magyar gyárában, s idén 400 új munkahely teremtésével tovább nő a foglalkoztatottak száma.
Opel újdonságok
Az év első nagy durranása a frissített Meriva érkezése lesz, haszonjárművek esetében az új Vivaro megjelenése lesz meghatározó az Opel számára.