A legtöbb digitális játék célcsoportja gyakran egyértelműen az 1 – 4 éves korosztály, vagyis inkább az ő szüleik. A „geekmom” és a „geekdad” stílus egy külön életforma a technológia iránt érdeklődők bolygóján. Olyan fiatal szülők ők, akik nyitottak a gadgetek és a kreatív, esetenként extrém innovációk iránt, amelyek valamilyen módon köthetőek a digitális kultúrához. Mind a játékok, mind a digitális játékok gyártására igaz, hogy a szülő ízlése szerinti, az aktuális trendeknek megfelelő játékot kell piacra dobni, amivel a szülő is villoghat, hiszen a piciknek szinte mindegy a játék dizájnja.
Az eNet és a Telekom közös kutatása szerint a digitális játékok piaca fejlődik jelenleg a legdinamikusabban. A leggyakrabban letöltött és megvásárolt applikációknak több mint a fele a játék kategóriába tartozik.
Gyakoriak az úgynevezett „bundle” termékek, amelyek az ingyenes alkalmazás mellé valamilyen kiegészítő vásárlására sarkallják a szülőket. Ha megvan az app, kell hozzá a szőrmók, gitár, kisautó is, hogy élvezetesebb legyen a játék – ez már számomra a nyomtató, nyomtatópatron esete. Az Innotab kifejezetten gyerekeknek gyártott tablet, ami több száz letölthető játékalkalmazást tartalmaz. A Totoya Creatures egy kifejezetten kisbabánknak gyártott termék-bundle, ami egy ingyenes appból és egy hozzá tartozó softcoverből áll. A játék számos dizájn-díjat nyert, és az ára egy átlagos észak-európai vagy ameriaki pénztárca szempontjából felső-középkategóriás. A Disney Appmates legújabb fejlesztése egy, a digitális és fizikai teret összekötő termék-bundle, amely a Cars2 animációs filmre épít. A klassszikus kisautó mostantól az iPad képernyőjén repeszt gumikerekeivel, rallypályává varázsolva a tablet kijelzőjét.
Minden, magára valamit is adó játékforgalmazó cég, mint például a Toys R Us, jócskán tart digitális játékokat a portfóliójában, illetve bennfentes értesülések szerint a KidRobot is saját digitális játékán dolgozik.
Végül, de nem utolsósorban említem meg a Mattel appfejlesztő cégét, az Apptinvity-t, ami számos Mattel-szabadalmat felhasználva, portfólióját kizárólag app és termék-bundle kombinációk létrehozására korlátozza, és olyan népszerű koncepciókra épít, mint az Angy Birds vagy a Fruit Ninja.
Érdemes elgondolkozni azon, hogy klasszikus reklámmegoldások helyett a gyerekek vajon nyitottabbak-e az AppStore-ban vagy a Google Play áruházban elérhető ingyenes appokra, mint a klasszikus reklámmegjelenésekre. Hamarosan eljön az az idő, amikor a Happy Meal mellé a szülő nem kis hableányt, hanem egy QR-kódot kap majd, ami egy játékra mutat majd.