PayPal használó vagy? Tied a világ összes zenéje ingyen, egy gombnyomásra!Két, egymástól igencsak különböző termék vagy szolgáltatás együttműködésére sokszor volt már példa a marketingtörténelemben. Kedvencem az ezredforduló tájékáról, a plazamtévék hazai megjelenésének hőskorából az, amikor új Suzuki Swiftet kapott , aki plazmatévét vásárolt. Akkor csekély 4 500 000 forintért, egy kisebb lakás áráért. Vagy tovább fokozva a tétet a közelmúltból, akár egy Lamborghini Aventadort kaphatott az, aki a dubaji Damac Maison toronyban penthause lakást vásárolt magának. Az árrés és a promóciós büdzsé nyilván mindkét esetben bőven fedezte ezt az apró extrakiadást (a Suzuki bőven belefért a TV árrésébe az akkor 1 millió forintos új árával, a Lamborgini esetében a maga 300 000 eurós induló árával már inkább meg sem tippelem a lakás irányárát), vagy a két termék marketingesei valamiféle előnyt láttak a promóciós együttműködésben. Aztán vannak azok az együttműködések, amikor a két gyártó nem is igazán tud létezni egymás nélkül, vagy a kettőt együtt megvéve a vásárló olyan mértékű kedvezményt kap, hogy nehéz nemet mondania az ajánlatra. Erre jó példa az, amikor a Microsoft belátta, hogy vesztésre áll az illegális szoftverhasználat ellenében erőpozícióból vívott háborúban, és együttműködve az asztali számítógépek és laptopok gyártóival, eleve a saját operációs rendszerével együtt lehetett megvenni a terméket. Mindenkinek jó volt, a hardvernek versenyelőny volt az, hogy eleve járt hozzá az operációs rendszer, a szoftvert végre valaki megvette jogtisztán így csomagban, a vásárló meg örült, hogy tolerálható árnövekményért cserébe nem kellett a szoftverrendőrségtől rettegnie. Meg is lódultak az eladások. Aztán vannak azok a példák, amikor az egyik termék használatával egy másik, korábban nem ismert terméket kezdek el használni, kedvelek meg, és használom tovább majd a jövőben.
Erre az együttműködésre jó példa az, ami engem is rábírt egy új szolgáltatás kipróbálására nemrégiben. Még február közepén kaptam egy hírlevelet a PayPaltól, hogy itt a lehetőség, különösebb erőfeszítés nélkül, gyakorlatilag egy gombnyomással kipróbálhatom a Spottify online zenei szolgáltató kínálatát, annak is a legvajasabb prémium csomagját, ráadásul, mint PayPal ügyfél, ingyenesen, 60 napig. Már régóta terveztem a regisztrációt valamelyik hasonszőrű oldalon, kapóra jött a lehetőség. Ráadásul a regisztráció tényleg pillanatok alatt megtörtént, mivel a PayPal mögé amúgy is volt befűzve egy hitelkártya, így fel sem kellett álljak az íróasztalomtól, gyakorlatilag a hírlevél megnyitásától számított 3 percen belül előfizetője voltam a szolgáltatásnak. Jókor voltam a jó helyen. A kedvemet az sem vette el a dolgoktól, hogy már a regisztráció előtt érthetően és észlelhetően (nem elrejtve valami jogi szövegbe kisbetűvel) nyilvánvalóvá tették, hogy én bizony egy fizetős szolgáltatásra regisztrálok, ami 60 napig ingyenes, de utána automatikusan fizetnem kell majd érte. Nem szólnak újra, vonják az árát automatikusan a jövőben a PayPal-on keresztül, míg le nem mondom. Le pedig bármikor és könnyedén lemondhatom, ígéretük szerint. Tudatos vásárlóként azért az 59-ik napot megjelöltem a naptáramban, ha esetleg elfelejteném az egészet, ne kelljen már feleslegesen fizetnem érte.
Az ötlet ragyogó, és egészen ügyes az eladási technika. Aki a PayPal-t használja, biztosan nem idegenkedik az ilyen típusú online fizetési megoldásoktól, ráadásul kap egy jó ajánlatot, kipróbálhat egy új szolgáltatást ingyen, és igazából el sem kell mozdulnia a billentyűzettől. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha valaki simán regisztrál, akkor is van egy kipróbálási időszak, ami ingyenes, de ezzel már nem foglalkoztam. Egészen elégedett voltam, ami valljuk be, nagyon fontos egy új szolgáltatás igénybevételekor.
Aztán az élet úgy hozta, hogy bár a zenei kínálattal maximálisan elégedett voltam, az 59-ik napon lemondtam az egészet, de ennek inkább használati okai voltak (folyamatos online kapcsolat kell a használathoz, ami autóban 3G nélküli utakon, repülőgépen, külföldön, nem túl szerencsés) és beregisztráltam a konkurenshez, ahol a telefonra le is lehet szinkronizálni teljes albumokat, így a folyamatos online kapcsolat hiánya nem akadály többé.
Mindezek ellenére nem tartom kizártnak, hogy visszaregisztrálok majd egyszer a havi néhány eurós összegért az elsőként igénybe vett szolgáltatásra, meglátjuk a tapasztalatokat a konkurenssel. Egy biztos, a szolgáltatást megkedveltette velem az egyik piaci szereplő, ennek hatására most használom a másikat, most már csak rajtuk múlik, hogy mivel érik el, hogy valamelyik, esetleg mindkettő ügyfele legyek a jövőben.
Ti használtok ilyen zenei szolgáltatást?
-Ha érdekelnek a bevezetőben említett ezredfordulós lakásárak, íme egy érdekes olvasmány.
-Ha nem hiszed el, hogy egy lakásvásárláskor Lamborghini Aventadort lehet ajándékba kapni, itt a promóció leírása.
-Ha kíváncsi vagy, milyen egy online zenei szolgáltatón keresztül elérni a világ csaknem összes zenéjét, itt tehetsz próbát (ne felejtsd el a naptáradba betenni az ingyenes próbaidőszak utolsó napját):