A Google 2012-ben egységesítette az addigi adatkezelési gyakorlatát, ami a szolgáltatásainak egységesítése és a Google+ bevezetése miatt volt szükséges. Ez érthető a cég szempontjából, mivel így az összes modulja (összesen 60 termék) látja a többi moduljának adatait, a megjelenített hirdetéseket pedig még jobban tudja optimalizálni, vagyis több pénzt tud keresni.
Felhasználói oldalon viszont elveszett a modulonkénti kontroll, tehát, hogy mit, mennyi ideig és hogyan őriz meg a cég. Ez, lássuk be a saját példánkon, nem is feltétlenül baj, mivel egyébként sem fogja a netezők túlnyomó többsége a felhasználási feltételek alapján választani a használt szolgáltatást. Adatkezelési szempontból viszont már nem egyértelmű a helyzet, mivel nincsen részletes leírás a kezelés részleteiről.
A francia adatvédelmi hivatal ezt törvénytelennek ítélte és történetének legnagyobb bírságát szabta ki a Google-ra, 150 000 EUR-t. A Google ezt a történelmi bírságot 10 perc alatt termeli ki tiszta profitból.
http://www.hwsw.hu/hirek/51583/google-cnil-bontetes-adatkezeles-privacy-adatvedelem.html