Sok cég érzi kötelességének (és persze jó reklámlehetőségnek) az adományozást. Aki kapja, annak viszont egyáltalán nem számít, mi van a háttérben, mert ahol a szükség, ott minden segítség jól jön.Ha egy felmérés keretében megvizsgálnánk, milyen összefüggés van az adományozó kedv és az anyagi helyzet között magánemberek esetében, meglepő eredményt kapnánk. Általában azok adnak, akik maguk sem dúskálnak a földi javakban. Ismerek például olyat, aki tisztes szegénységben öregedett meg, ennek ellenére a mai napig takarókat és sapkákat, sálakat köt a leprások megsegítésére. És sajnos olyat is, akinek a házában a szauna és a medence alapfelszerelés, az Audi egy szimpla születésnapi ajándék, a rászorulók támogatása viszont ismeretlen fogalom. Külön kategóriát jelentenek a híres emberek. Ők – ha van miből – általában szívesen adakoznak. Ám nemcsak ők, hanem a kisebb-nagyobb cégek is felismerték, hogy a jó ügyek támogatása a renoménak is jót tesz. A közelmúltban például a Vodafone nyúlt a zsebébe, és 400 000 forinttal támogatta a Remény a Leukémiás Gyerekekért Alapítványt, valamint a debreceni Gyermekklinikát. Kabalaállatukkal, Vodrival is megörvendeztették a kis betegeket, a kennel legnagyobb bólogató kutyája motorosok kíséretében, rendőri felvezetéssel jutott célba. A Vodafone régóta fontosnak tartja, hogy a rászorulók mellé álljon, ezért minden évben anyagi segítséget nyújtanak olyan személyeknek, akik társadalmi célok érdekében tevékenykednek. A főállású angyalok a Vodafone támogatásának köszönhetően egy éven keresztül a munkájuknak szentelhetik magukat. Akit érdekel a kezdeményezés, a Facebookon többet is megtudhat róla.
A K&H Gyógyvarázs programja is a beteg gyerekek támogatásáról szól. Hol pénzadományokkal, hol orvosi műszerekkel vagy különböző gyerekprogramokkal járulnak hozzá a kicsik testi és lelki felépüléséhez. A K&H a MasterCarddal karöltve tavaly több mint 18 millió forintot gyűjtött össze, nem is akárhogy: minden ezer forint értékű bankkártyás vásárlás után a bank egy forintot csoportosított át saját profitjából a gyógyvarázs programnak. Az így összegyűlt, tetemes összegből 10 intézmény jutott életmentő műszerekhez és eszközökhöz. Sok kicsi sokra megy, ezt bizonyítja az a 348 millió forint is, ami a gyógyvarázs program indulása óta összegyűlt, és orvosi berendezések formájában a kórházakba, mentőállomásokra került.
Érdekes lenne egy kimutatás arról, hogy a céges adományozások híre milyen fórumokon keresztül és hány emberhez jut el, valószínűleg nem kevéshez. Adományozni mindkét félnek megéri. Az adományozó szempontjából miért is előnyös mindez? A választ a Maholnap Alapítvány munkatársai így fogalmazták meg:
- Növekszik az adományozó cég társadalmi elismertsége, presztízse, mivel adományai révén társadalmi felelősségérzetét nyilvánítja ki tettekben, ezáltal pozitívan segíti elő közvetlen és közvetett társadalmi környezetének kedvező átalakulását is.
- Az üzleti politikának megfelelő professzionális, átlátható és objektív vállalati jóléti adományozás nyomán kimutatható módon megnő a cég presztízse partnereivel és alkalmazottaival szemben is, mivel növeli a vállalat iránti elkötelezettségüket.
- Az adományozott pénzösszeg, illetve szolgáltatás, valamint természetbeni támogatás összege leírható az adóalapból.
Forrás: