A Qeenslandi Turisztikai Hivatal újszerű módon kívánta felhívni a világ, pontosabban a gazdasági válság által kevésbé sújtott, nyaralásra, utazásra még fogékony rétegek figyelmét az ország vonzó úti céljaira. Kieszeltek egy olyan álláshirdetést, amelyre ép eszű ember nem mond nemet. Kb. 22 millió forintnak megfelelő összegért egy gyönyörű sziget felügyeletét kellett a nyertes pályázónak ellátnia fél éven keresztül, ami teknősetetésben, bálnamegfigyelésben, búvárkodásban, a posta szortírozásában és némi blogolásban, fotó- és videonapló készítésben merült ki. Cserébe a szerencsés kiválasztott a trópusi Hamilton-szigeten „tengődhetett” (a Nagy-korallzátony közelében), az állással együtt járó luxusapartmanban. Jó, néha egy-egy fertőtlenítő tablettát is be kellett dobnia az úszómedencébe, de ennél többet nem vártak el tőle.
A gerillamarketing-kampány során a legfontosabb feladat – gondolom – az volt, hogy hihetővé tegyék a felhívást. A dolog bejött, oly annyira, hogy a 18 országban meghirdetett állás csak Észak-Korea és Szomália lakosait hagyta hidegen, de ők „igazoltan” maradtak távol.
A jelentkezőktől egy 60 másodperces bemutatkozó és „meggyőző” videót vártak a www.islandreefjob.com honlapra. Az érdeklődés már az első napokban akkora volt, hogy a szerver nem bírta a terhelést. Végül, a beérkezett 34 684 (!) video alapján kiválasztottak 11 esélyest, akiket a helyszínen teszteltek tovább, a finálét pedig számos TV-csatorna közvetítette.
Az állást végül is egy angol fiatalember csípte meg, őt pedig egy medúza, ami majdnem az életébe került. Ez az a parányi hibalehetőség, amivel a szervezők előre nem számolhattak, ugyanis a szerencsés kimenetelű baleset legalább akkora publicitást kapott, mint az Ausztrál-szigetvilág, a kampánynak köszönhetően. Ez a köröm nagyságú, irukandzsinak nevezett jószág ugyanis halálos veszélyt jelent a fürdőzők számára, persze fültől-lábujjhegyig érő neoprén ruhával védekezhetünk ellene…
Ám lényeg a lényeg, az 1,7 millió ausztrál dollárba (kb. 250 millió forint) kerülő kampánnyal akkora ismertségre tett szert a Hamilton-sziget és a Nagy-korallzátony (közvetve Ausztrália), mintha 100 millió dollárt költöttek volna klasszikus reklámeszközökre. A sikeres kampányra nagy szüksége volt az országnak, mert az idegenforgalmi szektor Ausztráliában 800 ezer embernek biztosít megélhetést, az iparág éves bevétele pedig 65 milliárd ausztrál dollár.
A jó példa pedig ragadós, 2010. tavaszán a világ (második) legjobb állásajánlatát dobta be a köztudatba egy írországi utazásszervező cég (Runaway Bride and Groom). Ők párokkal tesztelnék a világ legszebb nászutas-üdülőit és úti céljait. Az utazás, a szállás és az ellátás költségének fedezésén túl a pár 20 000 eurós (kb. 6,6 millió Ft) fizetést kap a munkaszerződés időtartamára, vagyis hat, kemény munkával telő hónapra. A nyertes pár feladatai közé tartozik az ételkülönlegességek és a koktélok megkóstolása, ez minden bizonnyal túlterheli majd ízlelőbimbóikat és a méregtelenítésben aktívan közreműködő szerveiket, még szerencse, hogy a függőágyak és az élménymedencék tesztelése közben kipihenhetik fáradalmaikat. A kimerítő munka után értékelést kell írniuk az egyes helyszínekről, szolgáltatásokról, az ellátásról, a személyzetről. Aki mostanában tervezi az esküvőjét, és még futja utána nászútra, az folyamatosan figyelemmel kísérheti a tesztelők bejegyzéseit a www.runawaybrideandgroom.com/ultimatejob/ weboldalon. Reméljük, ezúttal nem csúszik hiba a számításba, és az ara nem nyeli félre az osztrigás szarvasgombafelfújtat
Ui.: Mellesleg az említett honlap szintén bedobta a törölközőt az érdeklődők mennyisége „láttán”, pedig a Runaway Bride and Groom már felkészülhetett volna arra, hogy legalább 30 000-ren jelentkeznek majd az álláshirdetésre, a világ 90 országából…