Ezer 18 év és 75 év közötti magyar internetező visszajelzése alapján készítették el azt a statisztikát, amely az itthoni tartalom fel- és letöltési szokásokat szemlélteti.
Senkit nem lep meg, hogy a toplista élén a Facebook után a Tumblr mikroblog és a Foursquare szerepel, zenehallgatás tekintetében pedig a YouTube a nyerő hazánkban.
A kutatás szerint legtöbben a Facebook közösségébe tartoznak, ez az arány napjainkra a 85%-ot is elérte. A közösségi oldal magyar felhasználóinak 83%-a havonta legalább egyszer be is lép a fiókjába, a tagok harmada pedig hetente többször bővíti saját tartalommal is a profilját.
Bár az Instagram, a Tumblr vagy a Foursquare itthon annyira nem népszerűek, aki regisztrált az említett rendszerekbe, aktív felhasználóként működik az oldalon.
Az Instagramra a magyar internetezők 5 százaléka, a Foursquare-re 4, a Tumblrre pedig 2 százaléka regisztrált, de a Tumblrt használók 23%-a hetente többször tölt fel tartalmat az oldalra, a magyar Foursquare-tábor 19 százaléka pedig legalább ugyanilyen gyakorisággal publikálja, hogy épp merre jár, és az instagramosok 17 százaléka is minimum egy képet feltölt hetente.
Fontos megemlíteni, hogy a fenti portálok népszerűsége folyamatosan növekszik, kivéve a kapuit éppen bezáró iWiW esetében. Hiába regisztrált a magyar internetezők 75%-a a portálra, csak 7%-uk tölt fel rendszeresen tartalmat az oldalra.
Hasonló a helyzet a Google+ esetében is, ahova ugyan a magyar internetezők több mint fele regisztrált, de csupán a válaszadók 23 százaléka látogatja hetente többször a portált, és csak a regisztráltak 11 százaléka tölt fel rendszeresen tartalmat.
Zenét a YouTube-ról
A megkérdezettek 69%-a nyilatkozta azt, hogy rendszeresen használ valamilyen online zeneszolgáltatást. Meglepő lehet, hogy nem a rádiók a legnépszerűbbek: a magyar internetezők leginkább a YouTube-ot kedvelik. A válaszadók 91 százaléka havonta legalább egyszer hallgat zenét a portálon, a feliratkozottak több mint fele pedig hetente több alkalommal is használja erre a célra a YouTube-ot.
A magyarországi online rádiócsatornákat a megkérdezettek 17 százaléka indítja el hetente többször, 26 százaléka pedig legalább hetente egyszer. A külföldi zeneadók is népszerűek: az internetezők 15 százaléka legalább havonta egyszer hallgat zenét nemzetközi online rádiócsatornákon keresztül. Az egyéb zeneszolgáltatók – mint a SoundCloud, a Deezer vagy a Spotify – sem ismeretlenek a magyarok számára, azonban ezeket jóval kevesebben használják, mint a többi szolgáltatást. A felmérésben részt vevő ezer internetezőből csupán 14 válaszadó rendelkezik Spotify-profillal, közülük pedig mindössze hárman voltak hajlandóak fizetni a prémium szolgáltatási csomagért.
Üzleti célú közösségek
A karriermenedzselésben vezető szerepet játszó portál, a LinkedIn [link az áprilisi LinkedIn-es cikkemre] magyar felhasználói tábora mindössze a magyar internetezők 7%-ából tevődik össze, annak ellenére, hogy az oldal világszerte már több mint 300 millió felhasználóval rendelkezik.
Érdekes adat emellett, hogy a magyar 18‒75 év közötti internetezők átlagban három közösségi szolgáltatásra regisztráltak, 16 százalékuk pedig ötnek vagy ennél is többnek a tagja.
Területi megoszlást tekintve megállapítható, hogy a különböző közösségi szolgáltatások leginkább a budapestiek körében népszerűek, és a nemek aránya közel megegyező.
A LinkedIn, az iWiW és a Google+ kivételével mindegyik közösségben a 18‒29 évesek a legaktívabbak mind regisztráció, mind pedig használat tekintetében.
Comments are closed.