A digitális világ vívmányai egyre több helyen folynak bele mindennapjainkba. Olyannyira, hogy életünket sok esetben már-már elképzelhetetlennek tartjuk nélkülük. A digitális világ térnyerése viszont az adatok robbanásszerű növekedését vonja maga után, melyben a reakciók, és válaszreakciók meglehetősen pontosan hozzátársíthatók a felhasználók viselkedéséhez. És ez a pont, ahol a data science képbe kerül, ami tulajdonképpen nem más , mint az emberek digitális világban történő interakcióinak megértése, és üzleti szempontok szerinti értelmezése.
A data science segít többek között a célcsoportok meghatározásában, a potenciális fogyasztók átkonvertálásában és cselekvésre késztetésében. A benne rejlő lehetőségek viszont jóval távolabbra mutatnak és a marketingben egyre nagyobb jelentősége lesz. Itt van 3 ok, hogy miért:
A marketingeseknek szükségük van a data science-re. Segítségével ugyanis sokkal gyorsabban, magabiztosabban és mindenekelőtt pontosabban tudják igazolni a hipotéziseiket.
A data science számos új algoritmust is hozott, úgymint
– piac szegmentációs kutatások során alkalmazott clustering technikákat
– a trendek előrejelzésében fontos szerepet játszó gépi tanulást
– a fizetési szokások meghatározásában használatos mintaillesztési technikákat
Ezeket az új algoritmusokat a létrejött hatalmas adatbázisokon lefuttatva, számos marketing probléma sokkal gyorsabban és jóval pontosabban megoldásra kerülhet, a hirdetők jóval szofisztikáltabb ügyfélprofilt hozhatnak létre, és a megfelelő felhasználókat a megfelelő időben érhetik el.
A mobil technológiában még mindig hatalmas lehetőségek rejlenek. A mobil telefonok kiterjesztik a felhasználó személyiségét. A beépített GPS segítéségével a hirdetők sokkal pontosabban meg tudják állapatani a kapcsolatot aközött, hogy hány ember nézte meg a mobilhirdetést, és közülük hányan tértek be a reklámozott üzletbe.
A mobil applikációk további információkat szolgáltatnak a felhasználók érdeklődéséről, melynek segítségével sokkal részletesebb ügyfélprofil alakítható ki. Ez pedig sokkal jobban célzott hirdetésekhez használható fel. Mindez pedig egy igazán eredményes és mérhető lead generálási lehetőséget jelent a hirdetők számára.
A big data következtetéseket és cselekvést igényel. Az adatoknak döntő szerepük van abban, hogy világosan látható és optimalizálható legyen felhasználók mozgása. Ugyanis egyre inkább az tapasztalható, hogy a vásárlási döntéseket megelőzően számtalan platform és eszköz között váltogatnak a felhasználók.
Az adatok azonban önmagukban semmit sem érnek. Mindenképpen szükség van olyan insightokra, melyek egyfajta irányvonalat adnak az értékesítés javítására. Ezek az insightok adatelemzésekből származnak, gyakorlatilag azok eredményeként jönnek létre. Ez a terület folyamatosan fejlődik, újabb és újabb technológiák kerülnek bevezetésre annak érdekében, hogy a fogyasztói szokásokról még részletesebb képet lehessen kialakítani.