A Walmart 1962-ben került alapításra, de a cég napjainkban is élen jár a modern technológia eszközök segítségével történő az ügyfélélmény-növelésében. Kiskereskedelmi tevékenységük tökéletesítésére használnak gépi tanuláson alapuló modelleket, IoT eszközöket és Big Data alapú elemzéseket. Az elmúlt években számos befektetésük, szabadalmi kérvényük, illetve a második legnagyobb online kiskereskedői pozíció elérése is mind azt mutatja, hogy a cég komolyan támaszkodik az ügyfélelégedettség növelésében a modern elemzési technológiákra, eszközökre.
Bolti hálózat és az online lehetőségek kombinációja biztosítja az innovációt
A WalmartLabs, mely innovatív kiskereskedelmi megoldások után kutat az ügyfélelégedettség növelése érdekében, gépi tanulás segítségével próbálja áthidalni a bolti és az online értékesítési élmény közötti különbségeket. A cél, hogy bárhonnan is induljon az ügyfél, ugyanazon élményekkel találkozzon a vásárlás során és hasonlóan elégedett legyen mindkét esetben a “pénztártól való távozás után”.
A Walmart legnagyobb, leküzdhetetlen ellenfele a hazai piacon az Amazon.com. A cég viszont rendelkezik valamivel, amivel hatalmas versenytársa nem, ez pedig a kiterjedt kiskereskedelmi bolti hálózat (11.000 bolt). Itt van lehetőség a kísérletezésre, innovatív megoldások kutatására, az ügyfélelégedettség pontos mérésére és az értékesítési területek (online, offline) beható elemzésére. A Walmart elsőként alkalmazta az RFID technológiát a leltározásban és különálló technológiai egysége, a Szilikon-Völgyi Store No.8 foglalkozik kockázati befektetésekkel és startup kooperációkkal. A cél robotikán, virtuális valóságon, gépi tanuláson alapuló modellek és mesterséges intelligencia megoldások kialakítása a Walmart számára.
A Walmart nemrégiben elindította a Pick-up Towers-t egyes üzleteiben. Ezek 16 x 8 lábas önkiszolgáló kioszkok a bolt bejáratánál és az ügyfelek online rendeléseit keresik ki a raktárból. Az ügyfelek beszkennelik a vonalkódot, amit az online vásárlás során kapnak és a megvásárolt termékek 45 másodpercen belül megjelennek a szállítószalagon. Eddig az ügyfelek pozitív visszajelzéseket adtak ezeknek a Pick-up Towers-eknek, kifejezetten innovatív megoldásnak tartják őket.
A Walmart másik innovatív megoldása a “Scan and Go shopping”. Ennek segítségével gyógyászati és pénzszolgáltatási területeken lehetősége van a vásárlóknak arra, hogy a Walmart Mobile App segítségével gyorsabban tudjanak ügyet intézni és ne kelljen a kasszáknál álló sorokat végig várniuk. A Walmart már a házhozszállítási útvonalai optimalizálására is gépi tanulási eszközöket használ.
Comments are closed.