Ma már lassan nem is igazi (szak)ember az, akinek nincs legalább egy startupja. A többségnek persze inkább volt, aztán nem lett belőle semmi. Olyan ez, mint a lottó ötös. Csak nagyon kevesen nyerik meg a milliárdokat, mégis majdnem mindenki próbálkozik. Hátha. Hát ilyen a startup élet is. Van egy jó ötleted! Csináld meg. Győzz meg befektetőket, futassad fel, aztán add el. Vagy ha igazán király vagy, akkor ne add el sokmillió/milliárd dollárért, hanem mondd azt, hogy ma még meg sem lehet becsülni a cégem értékét, de annál a néhány koszos dollár százmilliónál biztosan többet ér majd. Na, ez az igaz hazárdjáték, nem a lottó.
Nemrégiben belebotlottam egy olyan összefoglalóba a businessinsider.com jóvoltából, ami ha nem is ilyen távoli kitekintéssel, de azt vizsgálja, miből lesz a cserebogár. Legalább is a startupok szintjén. Lássuk, szerintük ki volt az a 16 startup, akire érdemes volt figyelni 2014-ben. A kérdés nagyon is aktuális, a cikk végén mindenki húzhat egy vonalat és eldöntheti, hányról hallott már egyáltalán, vajon ami akkor jónak tűnt, mennyire forrotta ki magát 2015 közepéig.
Következzék 2014 legígéretesebb sturtupjai a www.businessinsider.com válogatásából. Ezúton is köszönöm nekik a nyersanyagot.
1. GLAMSQUAD.
Mit csinál? Egy olyan vállalkozás, amely az otthonodba varázsolja a stílust. Nem kell az esti kiruccanások, partik előtt fodrászhoz, sminkeshez rohangálni többé. Csak egy gombnyomás, és már jön is stylist, hogy segítsen kiválasztani a megfelelő ruhát, a fodrász, hogy beszárítsa a hajadat, a kozmetikus, hogy kisminkeljen. Mindezt csekély 50-150$ közötti összegért.
Mikor indult? Hol máshol, mint New York-ban, 2014 januárjában. Aztán hamarosan terjeszkedtek Miamiba és Los Angelesbe.
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 9 millió dollár
Website: www.glamsquad.com
2. Spring
Mit csinál? A Spring nemes egyszerűséggel a vásárlás Instagramjának keresztelték el. A lényege, hogy mindent megvehetsz, amit az appban lévő képeken látsz. A bemutatott termékek nem csupán statikus termékképeken érhetőek el, hanem jól kitalált élethelyzetekben, használat közben, stb. Aztán néhány klikk, é smár meg is vetted, amit kiválasztottál. Az Apple szerint 2014 legjobb applikációja volt.
Mikor indult? 2014. augusztus
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 7,5 millió dollár
Website: www.shopspring.com
3. DWNLD
Mit csinál? A DWNLD egy igazán hiánypótló applikáció. Egész pontosan egy olyan keretrendszer, amiben havi 15 $-ért mindenki saját magának készíthet applikációt, felhasználva a rendelkezésre álló templateket és dizájn lehetőségeket. A készítők még arra is gondoltak, hogy a lelkes app gyártól befűzhessék az iAds hirdetési felületeket, akár némi pénzt is keresve a saját appjukkal.
Mikor indult? 2014. szeptember
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 2,5 millió dollár
Website: dwnld.me
4. Ello
Mit csinál? A hirdetésmentes közösségi média felület. Se burkolt reklám, se személyes adatok felhasználása a felületen reklámcélokra. Teljesen ingyenes, a felhasználók persze adományozhatnak bizonyos összeget, bizonyos extra szolgáltatásokért. Érdekes, hogy első körben a pénzügyi területen aktív tanácsadók és analitikusok kapták fel. 2014 októberében már 1 millió használója volt, ami naponta 40-50 000 fővel növekedett. Jelenleg még csak meghívásos alapon működik, bár ha megadod az e-mail címedet, az egyik alapító lesz az első barátod, aki meg is hív rögtön.
Mikor indult? 2014. augusztus (Béta verzió)
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 5,5 millió dollár
Website: ello.co
5. Curbside
Mit csinál? Egy olyan vállalkozás, amely segítségével az appon keresztül a szerződött partnerek weben megvásárolt árucikkei esetében nem kell várnod a házhozszállításra, hanem autóba ülve átveheted azokat a Curbside gyűjtőponton. Hazai példával élve nagyjából megfeleltethető a Tesco áruházak parkolóiban lévő gyűjtőpontokkal. Egyelőre San Fransicoban és környékén működnek, de hamarosan 15 újabb régióba készülnek terjeszkedni.
Mikor indult? 2014. október
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 9,5 millió dollár
Website: www.shopcurbside.com
6. Reserve
Mit csinál? Pont azt tudja, amit a neve. Segít az éttermi foglalásokban. A készítők szerint szükség volt egy olyan appra, ami integrálva segíti az étterem kiválasztását, helyfoglalást, értékelést, fizetést. Egyelőre csak New York, Boston, Los Angeles. Washington, D.C., London, San Francisco városokban működik, városonként 20-30 étteremmel. Vannak már hasonló appok, a kérdés, ki nyeri majd meg a versenyt.
Mikor indult? 2014. október
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? n.a.
Website: www.reserve.com
7. Shyp
Mit csinál? Elviszi a csomagodat bárhová a világon. Gyorsan, kényelmesen, az elérhető legjobb áron. Neked semmi mást nem kell csinálni, mint egy fotót az appban arról, amit el akarsz küldeni. Megjelölni, hogy hová küldöd. Hamarosan jön a futár, elviszi, te kifizeted, ennyi az egész. Nem kell postára menni, nem kell drága csomagszállítókra várni, szabályos csomagokba csomagolni. Egyelőre San Francisco, New York, Miami, Los Angeles területeken érhető el a szolgáltatás.
Mikor indult? 2014. október
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 12,1 millió dollár
Website: www.shyp.com
8. Jet.com
Mit csinál? A startup, amiről még senki nem tudja, hogy mit és hogyan fog csinálni, mégis már most nagy durranás és sokat beszélnek róla. Az alapító Marc Lore, ismert név a webes kereskedelemben (Diapers.com, Quidsi), nemes egyszerűséggel csak annyit mond, hogy az új startup alapjaiban reformálja majd meg a webes kereskedelmet, adva egy teljesen új vásárlói élményt és környezetet a használóknak. Ennyi, meg nyílván a sikeres múlt elég is volt ahhoz, hogy dollár tízmilliókkal szálljanak be az üzletébe a kockázati befektetők. A bevezetés sem kispályás. Aki korai felhasználóként már most, az indulás előtt regisztrál, fél évig ingyenesen használhatja majd az oldalt, sőt, kap egy linket, amivel újabb tagokat toborozhat. Annak, aki a legtöbb tagot toborozza, 100 000 jet.com részvény üti majd a markát. Az első tízből a maradék kilenc pedig fejenként 10 000 részvényt kap majd. Tartók tőle, hogy hamarosan igencsak megdrágulnak majd a távol keleti „like-gyárak” szolgáltatásai, mert minden szabad kapacitás jet.com regisztrációkat gyárt majd.
Mikor indult? 2014. október
Mennyi tőkebefektetést szedtek össze eddig? 80 millió dollár
Website: www.jet.com
Comments are closed.