Cikksorozatunk előző részében elkezdtük áttekinteni a PwC idei, Global Consumer Insights Survey 2020 névre hallgató tanulmánya által azonosított fogyasztási trendeket a customer purchase journey mentén, így például a piaci volatilitást és a vevők árérzékenységét. Na de mire készülhetünk még? Például a biztonság is kulcsszerepbe kerül!
A pandémia előtt a fogyasztók kedvelt időtöltési helyszínei közé tartoztak az éttermek, sportesemények, bevásárlóközpontok. Sőt, a PwC korábbi kutatásai alapján elmondható, hogy az elmúlt nyolc évben (beleértve az idei év első, a COVID-19 járvány kitörése előtti felmérését is) egyértelműen a fizikai formájú üzletek látogatása volt a vásárlás legnépszerűbb formája: a válaszadók 47%-a ugyanis erre hetente legalább egyszer sort kerített. Ám, ahogy az a 2020-as kutatás második körös, a koronavírus globális csúcsa utáni megkérdezéséből is látszik, a közösségi távolságtartás mindezen gyökeresen változtatott.
A válaszadók…
- 49%-a kevesebbet költ a szociális események és tevékenységek hiánya révén,
- 23%-a veszített pénzt az eltörölt események vagy programok miatt,
- 50%-a több időt tölt el a közösségi média platformjain, mint karantén előtt,
- 56%-a többet néz televíziót, mint korábban.
A bizalom kulcsa: a biztonság
Hiába a korlátozások fokozatos feloldása, fogyasztók nagy része még bizalmatlan a nagyobb közösségi terekkel szemben. Ahhoz, hogy csillapodjon a vásárlók tartózkodása az üzletekben, szállodákban, éttermekben tapasztalható általános fizikai érintkezésektől, biztosítani kell őket arról, hogy az adott hely mindent megtesz a lehető legnagyobb biztonság érdekében. Ezt támasztja alá, hogy a felmérés második fázisában résztvevők a biztonságot (49%) jelölték meg a legfőbb oknak, amiért városban élnek, majd ezt követte az egészségügy, valamint a foglalkoztatási kilátások (45-45%).
A valóságban azonban függetlenül attól, hogy a B2C cégek mennyire érintkezés-mentessé teszik termékeiket, ellátási láncaikat, fizikai üzleteiket, a vásárlók már egészen megszokták, hogy mindent elintézhetnek otthonról is. Ebből kifolyólag egyre fontosabbá válik az online jelenlét, mely egy érintkezésmentes és egyben kényelmes megoldást jelent a fogyasztók számára.
Hogyan lehet ehhez az új igényhez alkalmazkodni?
A fogyasztók biztonsággal kapcsolatos aggodalmainak orvoslására célszerű…
- felszerelni az alkalmazottakat személyes vírusvédelmi eszközökkel;
- gyakran tájékoztatni a fogyasztókat a biztonsági előírásokról, illetőleg az információk forrásáról is;
- fejleszteni az alkalmazottak digitális készségeit, hogy könnyebben elérhessék a vásárlókat az új, érintkezésmentes törzshelyükön: az interneten;
- bevezetni valamilyen kontaktkövető mobilos alkalmazás használatát minden alkalmazott számára.
A biztonság tehát egyre inkább az ideális vásárlói élmény nélkülözhetetlen részévé válik. Emellett az sem elhanyagolandó tényező, hogy a steril munkakörülmények és munkaeszközök munkáltatói szempontból is jelentős vonzerőt jelenthetnek, ezért a jelenlegi viszonyok között mindenképp érdemes kiemelt figyelmet szánni erre a kérdéskörre.
Comments are closed.