A Dropbox 2008-as indulása után rengeteg olyan céget alapítottak, amelyek felhő alapú fájltárolásra és szolgáltatásokra specializálódtak. Az ember azt gondolná, hogy olyan vetélytársak mellett, mint a Microsoft (SkyDrive) vagy a Google (Google Drive) nincs olyan épeszű ember, aki belekezdene egy ilyen vállalkozásba. Nem így gondolta ezt Lám István, a Műszaki Egyetem egyik diákja, és el is érte, hogy a 2013. áprilisi induláskor egy ügyes marketingfogással az ő cloud storage startupjáról cikkezett a CNN, a Lifehacker és a Gigaom.
Az egyetlen egyedi termékelőny, amit kínál a Tresorit, az a biztonság, így a saját szerverükön elrejtett kód megszerzéséért 10 000 dollárt ajánlottak fel. A hírre ráugrott mindenki, több ezer felhasználót szereztek így, és nem mellesleg a kódot azóta se sikerült megszereznie senkinek.
A felhőalapú szolgáltatások alapvetően nem biztonságosak, szinte mindegyik szervert fel lehet törni, csak szándék, hozzáértés és idő kérdése. Ezt a biztonsági és piaci rést látta meg Lám, aki a kriptográfiai – azaz adattitkosítási – kutatását még az egyetemi évei alatt indította el, és az olyan jól sikerült, hogy mára 50 fős céget irányít és 380 millió forintos kockázati tőkét sikerült bevonnia a projektbe.
A Tresorit árképzésben egyébként a Dropbox módszerét követi, 5 GB ingyen van, ami egészen 16 GB-ig bővíthető a bónuszokkal, efelett pedig fizetős modellek vannak.
Mivel mobilappjuk is van, azoknak, akiknek elegendő egy Dropbox méretű felhő, jó megoldás a Tresorit, hiszen sokkal biztonságosabb, de azért egy asztali alkalmazást még várok tőlük, hogy valódi mainstream vetélytárssá válhassanak.