Angliában a Tesco kísérleti jelleggel kamerákat szerel fel üzleteibe és további adatokat próbál szerezni vásárlóiról és ezzel tovább optimalizálni a bolti hirdetéseket és a kínálatot. A felszerelt kamerák figyelik a vásárlókat és automatikus algoritmusok megpróbálják meghatározni a vásárlók nemét és korát. Természetesen ez ismét felvetette a személyiségi jogok kérdését, de a szoftver nem tárol semmilyen személyes adatot, kizárólag a nemet próbálja meghatározni és a kort besorolni három kategóriába.
Az adatokat a bolton belüli automatikus hirdetések optimalizálására használják főleg.
Érdemes megemlíteni, hogy a Tesco az elsők között volt annak idején a hűségprogramot bevezetők között is, amivel a vásárlók vásárlási szokásait kezdték figyelni 1995-ben. Most megint az elsők között vannak, hogy további, valós idejű információt szerezzenek a vásárlókról, azokról is, akiknek nincsen hűségkártyája.