A PwC idén tizenegyedik alkalommal adta ki a 2020-ra vonatkozó tanulmányát, amiben a fogyasztói magatartásban globális szinten jelentkező változásokról olvashatunk. Gyorstalpaló cikksorozatunkban most sorra vesszük, milyen trendekre számíthatunk, és hogyan alkalmazkodhatunk ezekhez.
A kutatás alapjairól
A kutatást kifejezetten városlakók körében végezték el, amit a PwC azzal indokolt, hogy a Világbank megfigyelései szerint a globális GDP 80%-a városokban termelődik. Az eredeti megkérdezésre még 2019 augusztusában és szeptemberében került sor. Ezt több mint 19 ezer résztvevővel hajtották végre 27 országban, többek között Kínában, az Egyesült Államokban, a Közel-Keleten, az Egyesült Királyságban, illetve az EU több tagállamában (köztük Magyarországon is).
Az év elején kialakuló világjárvány alapjaiban írta át az eddig megfigyelt vásárlási szokásokat, így a korábbi adatok hitelességüket veszítették. Ennek orvoslására a koronavírus globális tetőzését követően a felmérést kibővítették egy második körrel. Ezt 2020 áprilisában és májusában folytatták le immár kevesebb mint 4500 résztvevővel, csupán 9 országban, ezek közt a vírus által leginkább sújtott területekkel (Kína, Franciaország, Németország, Olaszország, a Közel-Kelet, Hollandia, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság).
A kétkörös felmérésnek köszönhetően így már egy átfogó képet kaphatunk arról, hogy a fogyasztói magatartás miként változott az utóbbi időben, ez milyen hatással volt a vásárlási folyamat egyes fázisaira, illetve hogyan befolyásolta a koronavírus rövid és hosszú távon a megkérdezettek gazdasági jellegű terveit.
Egy kis gyorstalpaló az eredményekből
A válaszadók…
- 58%-a többet használt közösségi média platformokat a COVID-19 kitörése óta, mint korábban;
- 36%-a többet költ szórakoztató elektronikára és médiára a járvány óta;
- 69%-a jobban odafigyel a fizikai és mentális egészségének a megőrzésére, mint eddig;
- 35%-a online intézi a bevásárlásait a COVID-19 kitörése óta.
Ez csupán néhány érdekes adat a kutatás eredményei közül. A PwC szakemberei a statisztikák alapján a customer purchase journey (magyarul az ügyfél élményei, útja a vásárlási folyamat során) mentén négy jelentős trendet ismertek fel, melyeket részletesen a cikksorozatunk következő részeiben mutatunk be.
Comments are closed.