A mai, nagy mértékben digitalizálódott, újabb és újabb technológiák uralta világban egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy vajon mi lesz a szerepe az embernek a jövőben? Az automatizáció vajon képes teljesen függetleníteni bizonyos vállalati funkciókat a humán erőforrásoktól? Nézzük, mi a helyzet a marketing területén!
A digitális kampányok teljesítményét a marketingesek általában fokozatosan növelik, jó gyakorlatok elsajátításán és a beállítások optimalizálásán keresztül. A BCG 2018-as kutatása rámutatott arra, hogy mivel a fejlett technológiák az embereknél gyorsabban képesek beazonosítani és korrigálni a teljesítménybeli elmaradás mögöttes okait, ezek felhasználásával átlagosan 20%-os teljesítménynövekedés érhető el.
Mindazonáltal bizonyos stratégiai megfontolások és kompatibilitási faktorok érvényesítéséhez, melyeket az algoritmusok nem képesek felismerni, nélkülözhetetlen maga az ember, illetve egy test-and-learn megközelítés. A BCG felmérése alapján az emberi beavatkozások által további 15%-kal növelhetjük a fejlett technológiák révén elért 20%-os javulást a kampányok teljesítményét illetően.
A humán tényező egy kampány esetében három területen idézhet elő javulást.
Először is, a technológiai háttér és a kampány céljainak az összehangolásával (például az ajánlattételi stratégia, illetve az elérni kívánt vásárlói magatartás definiálásával és mérésével) növelhetjük a kampány elérését, továbbá csökkenthetjük a CPA-t (Cost per Action), azaz egy konverzió megszerzésének a költségét.
Másodszor, ha a felhasznált marketingcsatornák és -eszközök összetételét az egyes kategóriákhoz való kompatibilitásuk alapján alakítjuk ki, növelhetjük a konverziók számát, illetve felgyorsíthatjuk a gépi tanulást (Machine Learning). Ennek köszönhetően lehetővé válik a termékek szezonalitásához való igazodás, valamint megismerhetjük, hogy az egyes érintkezési pontok hogyan illeszkednek bele a vásárlási folyamatba.
Harmadszor pedig azáltal, hogy a célközönségen belül azonosítható csoportokat és a közvetíteni kívánt üzeneteket összehangoljuk a „customer journey” különböző szakaszaival, mind hatékonyság, mind eredményesség szempontjából fejleszthetjük egy kampány teljesítményét.
Ha mindezt sikerrel teljesítettük, nagyon is jó úton járunk a „multimoment” érettség elérése felé!
Forrás:
Boston Consulting Group (2019): The Dividends of Digital Marketing Maturity. https://www.bcg.com/publications/2019/dividends-digital-marketing-maturity (2021. 12. 03.)
Comments are closed.