A tartalom a király. A marketingkommunikációval szemben már régóta elvárás, hogy szórakoztasson, és már jó ideje az is, hogy „ne csak a reklámozónak legyen jó”. A jó hirdetés ugyanis átadja az üzenetet, jó esetben ráveszi a befogadót a reklám megrendelője által elvárt magatartásra, de ebből hiányzik az, hogy a fogyasztó is nyerjen valamit eközben. Ezért érzem én sokkal jobb megoldásnak, ha a marketing büdzsé egy részét nem hirdetésekre költjük, hanem olyan hiteles tartalom előállítására, ami értéket ad a fogyasztóknak. Ha üzenetünket értékes tartalomba csomagoljuk, akkor azzal mi is és a fogyasztó is nyerünk.
a MasterCard Úti Tippek bemutató
A MasterCard Úti Tippek kampány pontosan erre az elvre épült: Nem azt sulykoltuk egy ezredik egyperegy sajtóhirdetésben, hogy vidd el a kártyád és fizess vele külföldön, hanem olyan hasznos információkat gyűjtöttünk össze az utazók számára, amik segítik őket az utazás tervezésben, és megtudhatják a segítségével, hogy mire számítsanak az úti cél fizetési, kártyaelfogadási szokásaival kapcsolatban – mindez elérhető weben és okostelefon alkalmazásként is.
Ennek egy következő szintje, amikor a fogyasztók, felhasználók egymást segítik a tartalom létrehozásával, ez jelen esetben a Travellers’ Experience modul, ahol a hazatérők által kitöltött kérdőívben leadott adatokból automatikusan látványos infografikák készülnek.
A kampány további részleteit egy esettanulmányban foglaltuk össze weboldalunkon.
Nagyon örülök, hogy munkánkat elismerték a 2014-es Content Marketing Awards versenyen: a MasterCard számára készített projektünk nemcsak a pénzügyi kategóriában lett első helyezett, de a zsűri a fődíjat is nekünk ítélte.