Minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik és további növekedés várható hazánkban az elkövetkezendő években. Japánban és az Egyesült Királyságban már megfordult a mobil eszközök és az asztali gépek aránya: nagyobb értékesítési forgalom zajlik előbbin, mint utóbbin. Most először fordult elő, hogy minden globálisan jelentős piacon a mobil tranzakciók többsége okostelefonon zajlott.
Egy nemrég készült kutatás szerint tovább nő az interneten böngészők és vásárlók száma, és több tranzakciót rögzítenek mobileszközön, mint a hagyományos internetes csatornákon. A jelentésből az is kiderült, hogy a konverziós arány a legtöbb mobilbarát webhellyel rendelkező országban volt a legmagasabb. Az innovatív mobilappal rendelkező kiskereskedelmi cégeknél 2016. második negyedévében a mobil ügyletek 54 százalékát generálták alkalmazáson belül, szemben a 2015-ös 47 százalékkal. Ráadásul az alkalmazásokban jóval több a befejezett ügylet, mint más digitális vásárlási csatornán, a konverziós arány pedig a mobil internet esetében megszokott érték háromszorosa.
A kutatás rávilágít arra is, hogy a mobil alkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán: a vásárlók az applikációban átlagosan 127 dollárt, ezzel szemben asztali gépen 100 dollárt, mobil interneten pedig 91 dollárt költöttek.
Forrás: kreativonline.hu; criteo.com
Comments are closed.