A Telekom felmérése szerint kisvállalkozások mindössze 26 százaléka működtet saját internetes honlapot Magyarországon, és 15 százalékuk tervezi, hogy indít webes felületet. A céges honlapok alacsony elterjedtsége annak ellenére jellemző, hogy a hazai kisvállalkozások jártasnak mondhatók az online technológia használatában.
A megkérdezettek többsége digitálisan érettnek mondható: 79 százalékuk nyilatkozott például úgy, hogy legalább heti rendszerességgel internetbanki felületet használ, 68 százalékuk valamelyik közösségi oldalnak is felhasználója, és közel háromnegyedük okostelefonnal is rendelkezik. A kutatás keretében adott válaszaik alapján a saját kilátások megítélése sem áll az internetes honlapok fejlesztésének útjában, hiszen a megkérdezettek 25 százaléka tervez bővítéssel, 69 százalék szinten tartaná vállalkozását, mindössze 4 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy leépítést terveznek.
Figyelemre méltó viszont, hogy a felmérésben megkérdezett vállalkozások 56 százaléka ismerőstől, korábbi partnertől tájékozódik a potenciális új partnerekről, miközben az online keresőoldalakat csak 51 százalékuk használja a partner megismeréséhez. Az új ügyfelek pedig leginkább korábbi ügyfelek ajánlása alapján érkeznek – ezt a válaszadók 70 százaléka említette meg -, de sokat számít a személyes ismeretség is – 57 százalék -, miközben az internet csak az új ügyfélkapcsolatok alig negyedénél jut szerephez.
A kisvállalkozások 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 5 vagy kevesebb ügyfele van, további 56 százalékuk pedig legfeljebb 20 partnerrel működik együtt, ráadásul a válaszadók 75 százaléka visszatérő ügyfelekkel dolgozik. A kis ügyfélbázis ellenére viszont nem fordítanak jelentős energiát az új partnerek szerzésére a kisvállalkozások: mindössze 18 százalékuk ítélte úgy, hogy jelentős erőfeszítéseket tesz ennek érdekében.
A céges honlap hasznával kapcsolatban pedig egyáltalán nem egyezik a kisvállalkozások véleménye: 34 százalékuk látja úgy, hogy egy saját honlap valamennyire hasznos lenne a vállalkozás jövője szempontjából, 22 százalékuk viszont egyértelműen úgy véli, hogy nem lenne hasznos, és viszonylag magas, 12 százalékos a bizonytalanok aránya is.
A honlap létrehozása kapcsán a válaszadók 42 százaléka az időt tartja a legnagyobb akadálynak, 33 százalék a megfelelő szakember, 29 százalék a költségek, 20 százalék pedig egy jó alkalmazás hiányára hivatkozik. A kisvállalkozások ötödénél maga a vállalkozó készítené el a honlapot, 11 százalékuknál egy munkatársat, 28 százalékuk egy ismerőst vagy rokont bízna meg ezzel és csak 21 százalékuk venné igénybe szakértő vagy szolgáltató segítségét.
Forrás: www.mediainfo.hu
Comments are closed.