Az Instagram business blogján megerősítette a néhány hete már keringő iparági pletykákat: érkezik a céges/márkázott profiltípus az Instagramon. Abszolút várható volt már ez a fejlemény, hiszen számos cég és márka használja a legnagyobb fotómegosztó alkalmazást marketingcélokra, az ő egyre erősödő igényeikre adtak most választ számos fejlesztéssel. Ezeket vesszük sorra cikkünkben.
0) Többfelhasználós bejelentkezés
Ez a funkció már néhány hónapja elérhetővé vált, és ez volt az első olyan fejlesztés, mely már inkább a social media managereknek kedvezett: egy átlagos magánfelhasználónak csak egy profilja van, így a kényelmes profilok közötti váltás lehetősége egyértelműen – a saját mellett – a különböző céges profilokkal zsonglőrködő szakmabeliek örültek a legjobban.
A “nulladik” pont után lássuk a friss fejlesztéseket, melyek először Ausztráliában, Új-Zélandon és az Egyesült Államokban jelentek meg – nagy izgalommal várjuk, hogy mikor érkeznek meg az európai, köztük magyar felhasználók számára -, és hogy milyen módon kell majd váltani a mostani magánprofilról erre az új típusra. Ez az Instagram közlése szerint “év végéig” az egész világon megtörténik, nyilván jó lenne látni, hogy mi melyik időszakra vagyunk betervezve 🙂
1) Contact gomb
A céges profilokon újdonság lesz a “CONTACT”, azaz kapcsolatfelvétel gomb. Mivel a leírásban spórolni kell a karakterekkel, ezért nagyon örülünk, hogy az elérhetőséget be lehet majd tenni e gomb mögé. A profilok tulajdonosai eldönthetik, hogy mi legyen a gomb mögötti action: ez lehet telefonhívás, SMS vagy e-mail írása, vagy navigáció egy adott címre. A gombhasználatról ezentúl jelentések lesznek elérhetők az analitikai eszközök között.
2) Analitika
Az Insta csapata eddig nem kényeztetett el minket részletes adatokkal arról, hogy milyen a profilunk nézettsége, feltöltött tartalmaink milyen elérést generáltak (bár a videómegtekintések esetében február óta már szerencsére nem vagyunk bizonytalanságban 🙂 Az új “Insights” segítségével több információt tudhatunk meg a közönségünk demográfiájáról és viselkedéséről. Az analitika közvetlenül az alkalmazásból lesz elérhető.
3) Poszt promóció
Display hirdetések a Facebook hirdetéskezelési rendszerén keresztül már eddig is elérhetők voltak, de most az Instagramon is bevezetik a Facebookról már jól ismert poszt boost lehetőséget. Egyenesen az appból lehet majd kiemeléseket indítani, beállítható közönségcélzással, választható időszakra.
Ha magyarországi lokációval van Instagram profilod, és lehetőséged van céges profilra váltani (azaz elért minket a roll-out) küldj egy e-mailt az [email protected] címre, hadd tudja meg mindenki a hírt.
Mi várható?
A céges profilok bevezetésével most már “hivatalosan” is megkülönböztethetőek lesznek a profiltípusok. Nem csodálkoznánk, ha (ahogy a Facebookon is lejátszódott korábban), a bevezetéssel egyik kézzel szépen elkezdenék lecsavarni a céges posztok organikus elérését, másik kézzel pedig beindítanák a bankóprést, azaz a korábbi elérést/engagementet fizetett elérések formájában vissza lehetne vásárolni. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Comments are closed.