Áprilisban kijött a 2012 óta bétában lévő új Analytics. Ez CRM szempontból is fontos, mivel az új rendszer képességei egyre inkább le tudják fedni a kisebb weboldalak jelentési képességeit, nem feltétlenül van szükség egy teljesen különálló CRM jelentéskészítőre. Hogyan tudja ezt megtenni egy alapvetően weboldal-analitikára kitalált rendszer? Hát úgy, hogy egyre közeledik az egyedi látogatóhoz és nem csak statisztikai szinten figyeli őket. Már tudja követni őket UserID alapon is, tudja követni különböző eszközökön keresztül is, van remarketing (saját célcsoport Adwordsben viselkedés alapján), audience report.
A Google ki nem mondott, de szemmel látható célja egyre inkább eltávolodni a nyers weboldal elemzéstől a teljes, akár CRM-es funkciókat is lefedő ügyfélkövetésig és ügyfélviselkedés elemzésig.
Ha ezen az úton megy tovább, a kisebb CRM rendszerek akár szükségtelenné is válhatnak, ami alapjaiban forgathatja fel a CRM alkalmazások világát.
http://www.hwsw.hu/hirek/52087/google-universal-analytics-meres-web-analitika.html
http://cutroni.com/blog/2014/04/02/universal-analytics-now-beta/