Alapvetően változtak meg az internetes tartalomfogyasztási szokások. Máshogy olvasunk cikket, híreket, de még egy receptet is a neten, mint néhány éve.
Ennek hazai úttörője – kimondhatjuk – az Új Péter által vezetett 444.hu-volt, amikor tavalyi indulásánál, külföldön már egyre szélesebb közegben használt újításokat hozott be a hazai netes újságírásba.
Az olvasók szinte azonnal rácuppantak és elég hamar átálltak.
Miben változott meg a netes olvasási szokás?
A legmarkánsabban az internet fogyasztása alakult át. Már nem laptop vagy az asztali gép az „első képernyő” (first screen), hanem a telefonunk. Ez kapjuk fel reggel legelőször, erre ébredünk, munkába menet ezt nyomkodjuk, ezen hallgatunk zenét és használjuk a különböző alkalmazásokat.
A híreket is innen fogyasztjuk, márpedig a gyors hírfogyasztás lényegét a 444 nagyon jól megfogta, még az elején:
- nagy képek
- maximum egy bekezdés frappáns szöveg
- ha érdekel, ráklikkelek, ha nem, megyek tovább
Emellett itthon ők voltak az elsők, akik egy portálon bevezették a LIVE FEED sávot, amit azóta több nagyobb hazai online újság is átvett.
A tartalom
Nem elég a kép és a jó szöveg, a tartalomnak is gyorsan fogyaszthatónak kell lennie.
Tematikusan és célzottan lőnek az olvasókra.
Adott korosztállyal megfelelő tartalmakkal és nyelvezettel – ebben nincs semmi új (gondolhatnánk), de ahogy ezt teszik, az merőben más, mint amit eddig megszokhattunk.
Tartalomfogyasztási szokások változása – Prezentációk innen letölthetőek!
http://www.mediapiac.com/konferencia/AllThingsFacebook/28/
*”10 éves a Facebook” konferenciáról