Sok vállalat panaszkodik arról, hogy nem tudnak eleget az ügyfeleikről, és emiatt nem tudják hogyan, és mit kommunikáljanak velük. A megoldás viszonylag egyszerű: meg kell kérdezni.
Van egy régi mondás: Néma gyereknek az anyja sem érti a szavát. Hát itt is valami hasonló dologról van szó. Ha nem kérdezünk, nem fogunk választ kapni. Lehet, hogy nem minden kérdésünkre fogunk mindenkitől választ kapni, de az biztos, hogy többet fogunk tudni az ügyfeleinkről, mintha nem is kérdeztünk volna semmit. Ösztönözni is lehet ügyfeleinket a válaszadásra, ajándékokkal, kedvezményekkel, egyéb ismert eszközökkel. A kérdezés módja is sokféle lehet: e-mailen keresztül, weboldalon, az értékesítés helyszínén. A lényeg, hogy kérdezzünk.
Az eredményeket, válaszokat pedig fel lehet használni további értékesítésre, vagy csak az ügyfelek igényeinek felmérésére. Sokkal olcsóbb, és hatékonyabb meglévő ügyfélnek értékesíteni, mint új ügyfelet szerezni.