Az Instagram filterezett világa nem csak az átlag felhasználók posztjaira van hatással. Az úgynevezett „Instagram effektus” nyomai felfedezhetők a marketingkommunikációban is, ráadásul nem csak online, de offline területeken is.
Új trend született a márkák kommunikációjában az Instagramnak köszönhetően: a túlvilágított, agyon utómunkázott képek helyett a népszerű brandek designer csapatai mostanában egyre inkább a természetes hatású képeket részesítik előnyben kampányaikban. A „tökéletesen tökéletlen” névre keresztelt új irányzat lényege, hogy a terméket úgy mutassa meg, ahogy azt mi látnánk valójában egy barátunk Instagram profilján. (Attól persze nem tartok, hogy mától felváltja a tökéletesen összeállított, gyönyörű hamburgerek képét a lapos és szépnek egyáltalán nem nevezhető valóságos megfelelőjük a billboardokon.)
A változás elsődleges előidézője feltehetően az, hogy az Instagram nagyon gyorsan vonzó és költséghatékony hirdetési felületté vált a legnagyobb márkák számára, így azoknak, akik ezen a felületen keresztül akarják elérni a fogyasztóikat, szakítaniuk kell a régi iskolával és a klasszikus, már-már művészi fotók helyett olyan tartalmakat kellett készíteniük, melyek természetes hatásúak. Mindamellett, hogy a képek kevésbé „megcsináltak”, fontos, hogy a kompozíció, a témaválasztás, a kreatív megjelenítés is hozza a közösségi oldalon megszokott sémákat.
Az amerikai gyorsétterem lánc, a Taco Bell social media-ban használt fotói tökéletes példái a fent leírt trendnek. Az alábbi képnek például olyan hétköznapi hangulata van, ami lehiteti velem, hogy szereplői tényleg közösen vásároltak egy menüt a legközelebbi étteremben, majd kimentek a parkba megenni, és erről előtte készítettek egy fotót is:
Tag your best friend. #NationalBestFriendDay
A Taco Bell nagyon ügyesen használja az Instagram legnépszerűbb fotósai által alkalmazott technikákat, beállításokat. A már klasszikusak mondható ételfotótól, a „táskám tartalma” képekig szinte az összes divatos Insta-look felfedezhető a profiljukon.
A márka tökéletesen alkalmazkodott az Instagram felhasználóinak szokásaihoz és így az igényeihez is. Nem csak egy kommunikációs felületként tekint az appra, hanem felismeri és alkalmazza is a felhasználók által kialakított trendeket, így biztosítva magának egy masszív 632 000 fős követői bázist.
(Ha kíváncsi vagy a Taco Bell profiljára, kattints ide.) (Text link: https://instagram.com/tacobell/)
Az Instagram effektus egyelőre inkább online felületen hódít, de nyoma meglátszik már az offline kommunikációban is. Minél több ügynökség és brand tud azonosulni a „tökéletesen tökéletlen” trenddel, és minél több népszerű Instagram fotós kap felkérést nagy márkáktól reklámfotók készítésére, annál erősebb lesz a hatása az egész piacon.
Comments are closed.