Megjelentek az új iPhone-ok, amiket óriási várakozás előzött meg. Az előzetes pletykák nagyrészt igaznak bizonyultak, az Apple is követte a nagyobb méretű képernyők trendjét. Ezen felül a tavasszal beígért iOS oldali újdonságokat is megerősítették, lesz épületautomatizálás támogatás (HomeKit) és „egészségközpont” (HealthKit).
Ezen felül bejelentették az Apple Watch-ot is, ami jövőre fog megjelenni, de a piacon lévő termékek közül a leghasználhatóbbnak tűnik.
Online marketing szemmel a legérdekesebb mégis az Apple új fizetési rendszere, az Apple Pay. A lényege, hogy nem hoz létre egy teljesen új technológiát, hanem a létező megoldások kombinálásával hoz létre egy nagyon felhasználóbarát megoldást. Technológiai szempontból a más gyártók által már régen támogatott NFC és a létező bankkártyák közé épít egy biztonságos réteget. Ez a réteg ismeri majd az iPhone-ban tárolt bankkártya adatainkat, de az NFC-s vásárlás során az adatokat nem adja ki közvetlenül, hanem generál egy egyszer használatos virtuális kártyát és annak az adatait adja meg a fizetési helyen. Ezzel a megoldással több célt is elér: kihasználja a nagy elszámoló házak létező infrastruktúráját (MasterCard, Visa, Amex stb.), mégis biztonságosabb lesz a vásárlás, mivel nem kell kiadni a fizikai kártyaadatokat.
A megoldás nagyon jónak tűnik, kíváncsian várom a használati tapasztalatokat. Egyelőre sajnos csak az Egyesült Államokban támogatott, úgyhogy csak messziről tudjuk értékelni a tapasztalatokat.