Ma már önmagában nem számít igazi forradalmi újdonságnak a 3D nyomtatási technológia, de természetesen ez is napról napra fejlődik.
Az Index-en a minap bukkantam egy érdekes cikkre, mely szerint a chicagói International Manufacturing Technology Show-n a Local Motors stábja több ezer látogató előtt kezdett el kinyomtatni egy autót. A Local Motors 3D nyomtatóval készítette el a kasznit, az ajtópaneleket, valamint több egyéb alkatrészt, amiket a nyomtató egyetlen darabból faragott ki. A gyártás első fázisa kedden ért véget, ami csupán 44 óráig tartott.
A Local Motors mérnöke, James Earle, a Business Insidernek elmondta, hogy egy 3D nyomtatóval készített autó csupán néhány tucat alkatrészből áll. Earle szerint elképzelhető, hogy nemsokára csupán hétezer dollárból (1,7 millió forint) elkészítsenek egy autót – legalábbis ennyiben megállhatnak a gyártási költségek. És ez nagy előrelépés lenne a kisszériás autók piacán.
Én bevallom, némileg szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy vajon jó-e az, ha minden autóalkatrészt ugyanabból az anyagból faragnak ki, meg tud-e felelni, a mai fogyasztói társadalom minden elvárható minőségi követelményének? Minden estre az bizonyítást nyert, hogy ma már mindössze 44 óra alatt egy autó kinyomtatható. A következő teszt fázisokban pedig majd kiderülhet az is, hogy a nyomtatott autó vajon használható is, ha pedig igen, vajon mennyire hosszú távon?
Amennyiben a technológia kiállja ezt a próbát is, akkor már látom is a jövőbeni AUTÓmatákat az autószalonokban, ahol a vásárló kiválasztja a típust, a modellt, az extrákat, a színt végül bedobja a pénzt, vagy fizet bankkártyával és már indulhat is a nyomtatás. Pár nap múlva a szalonban átvehető a kész autó. Természetesen ugyanez a folyamat elindítható online is.