Gyerekkoromban elég sok Tom és Jerry, illetve Gyalogkakukk és Prérifarkas rajzfilmet néztem ahhoz, hogy tudjam, hogy egy zongora bizony halálos hangszer. Amelyik epizódban feltűnt, ott biztos, hogy minimum rácsapódik a teteje valakinek a kezére, de még inkább ráesik valakire (nyilván a valaki csak Tom vagy a prérifarkas lehetett) és összelapítja…
Fotó: Kreatív Online
Ezért keltette fel a figyelmemet a Kreatív Online cikkében bemutatott, a Generali Biztosítónak készített kampány egyik eleme, a Gozsdu udvarban fenyegetően lógó zongora 🙂
Ez az installáció egy része annak az ötletesre sikeredett kampánynak, amivel a fiatalokat kívánják megszólítani. Az internet népének körében nagy népszerűségnek örvendő „fail” videókra épülő Facebook alkalmazásban YouTube videók végkifejletét kell megtippelni, „fail” lesz-e belőle, vagy megússza a „főszereplő”.
Fotó: Kreatív Online
Ahogy elkezdtem nézni a videókat, rá kellett jönnöm, hogy előre tényleg nem könnyű megjósolni, hogy mi fog történni, még reménytelen szitukból is ki lehet keveredni szerencsésen, illetve van, amikor irtózatos fail lesz a sztori vége. És innen már csak egy lépés a marketing üzenet befogadása, miszerint bármikor történhet valami, és legtöbbször csak a szerencsén múlik – jó, ha van biztosítás 😉
Az ember könnyen rákap, hogy megnézze, melyik videónak mi lesz a vége, és hogy „na, majd most eltalálom”, de a készítők semmit sem bíztak a véletlenre és még egy kis nyereményjátékkal is ösztönzik minél több videó megnézését a feltöltött két tucatból.
A képek forrása a Kreatív Online cikke volt.