Egy magyar fejlesztésnek köszönhetően lehetőség nyílt arra, hogy a hirdetők bannerei kizárólag a témába vágó cikkek környezetében jelenjenek meg.
Az online hirdetéseket kiszolgáló rendszer működése nem ördöngösség. A Biobi Kft. fejlesztése a tartalmi oldalakon megjelenő cikkek címkéit gyűjtögeti, és ha valamelyik címkéhez tud hirdetést párosítani, akkor azt meg is teszi, azaz az adott cikk végén megjeleníti a bannert. Persze a hirdetőknek azért nem árt egy-egy jól felkészült kampánymenedzser, aki a honlapokat, a cikkeket és a címkéket egyesével is kezelheti, menet közben új kulcsszavakra is beélesítheti a rendszert vagy letilthatja a banner megjelenését ott, ahol az kifejezetten nem kívánatos. A célzott hirdetési módnak számtalan előnye van, többek között minimálisra csökkenthető általa a meddőszórás. Ennek köszönhetően csak azok futnak bele például egy protézisragasztót népszerűsítő bannerbe, akik kifejezetten érdeklődnek a téma iránt, és hasonló tartalmú cikkeket olvasgatnak a neten. Ők attól sem riadnak vissza, hogy rákattintsanak a bannerre, ellentétben azokkal, akiket zavarnak a kéretlenül rájuk zúduló, számukra teljesen érdektelen hirdetések, melyek még a cikkek olvasását is megnehezítik.
A hirdető egyszerűen csak kiválasztja azokat a kulcsszavakat, amelyek a hirdetése kapcsán szóba kerülhetnek, az AdFlan pedig megkeresi a releváns cikkeket, és hozzájuk rendeli a hirdetést. Így fordulhat elő, hogy egy-egy banner nem jelenik meg az egész oldalon vagy a teljes rovatban, hanem csak bizonyos cikkeket követően. A rendszer rugalmassága szintén figyelemre méltó, a kulcsszavakat (és akár a bannert is) módosíthatja a hirdető a kampány ideje alatt (real time). Ráadásul fizetnie is csak azután a hirdetés után kell, amelyik valóban megjelenik az felhasználó képernyőjén. A kulcsszavakon alapuló rendszer számos kampánylehetőséget rejt (tömeg-, aktivitás vagy státusz alapú elérés). Az AdFlan profilalkotó szolgáltatása további segítséget jelent a hirdetőknek, hiszen ezzel sokkal részletesebben feltérképezhetik a fogyasztókat.
Forrás: