A világjárvány hatásai az online kereskedelemben egyik napról a másikra megjelentek a piac keresleti és kínálati oldalán – azaz a webáruházak tekintetében – egyaránt. Az egyik legnépszerűbb, és leglátogatottabb termék- és ár-összehasonlító oldala, az Árukereső.hu megvizsgálta az ezekkel kapcsolatos összefüggéseket.
Összehasonlították a 2020. március. 11. és 31. közötti időszak látogatottságát egy általános februári időszak erre vonatkozó számaival. Ezekből nagyon jól látszik, hogy az oldalra érkező teljes látogatószámban csekély, mindössze 2% körüli csökkenés mutatkozott.
Azonnal érzékelhető változás
„A járvány- és veszélyhelyzet egyértelmű jelei az e-kereskedelem területén is azonnal érzékelhetőek. A koronavírus és a 11-én elrendelt veszélyhelyzet a fogyasztói szokások átrendeződését is eredményezte. Az emberek próbálják csökkenteni az egymás közötti kontaktusszámot, s ehhez egy tökéletes lehetőség, hogy vásárlásaikat otthonról, online intézzék. A webes vásárlás a nap 24 órájában elérhető, de ennél fontosabb, hogy számos olyan előnye van, amelyeknek értéke a jelen helyzetben még nagyobb szerepet kap. Kiemelkedik ezek közül a házhozszállítás, a csomagpontra való rendelés, illetve a készpénzhasználat nélküli online bankkártyás fizetés.” – fogalmazta meg Rácz Csaba, az Árukereső.hu ügyvezetője.
Ugrásszerű érdeklődés a webáruházakban
Március 11-e után a webáruházakban elképesztő mértékű keresletnövekedés látható a jelen helyzetben kiemelt szerepet játszó higiéniai termékkategóriákban. A kézfertőtlenítők esetében ez 110-szeres(!), a munkavédelmi maszkok esetében pedig 17-szeres emelkedést mutatkozik. De a tisztító- és fertőtlenítőszerek esetében is jelentős, kilencszeres a növekedés. A lázmérők iránti kereslet ötszörösére, a párásítók és légtisztítók nézettsége pedig majdnem másfélszeresére emelkedett.
Berendezkedtünk home office-ra
Az otthoni munkavégzés iránti igények az irodai felszereléseket, eszközöket kínáló webáruházakat is magukkal húzták. A laptopok nézettségnövekedése több mint 70%-os, az egyéb számítástechnikai kiegészítők iránti kereslet is pozitívan hatott a webkamerák (15-szörös), nyomtatók (1,7-szeres) és tabletek (1,2-szeres) piacára.
Felturbóztuk a konyhát és a kamrát
Érthető módon az élelmiszer-felvásárlási láz a háztartási gép szegmensben is hatalmas hullámot indított el. Négyszer annyi fagyasztószekrényt vettünk a webáruházakból, mint az előtte lévő időszakban, de az igazi bajnok az otthoni kenyérsütő: ezt közel hétszer annyian keresték.
Jól be is spájzoltunk a webáruházakból
A tartós élelmiszerek (konzervek, befőttek, tészták, lekvárok, instant levesek) kategóriájában 50%-al több keresés mutatkozott, a lisztekre négyszer több látogatói forgalom érkezett.
Az otthoni időtöltéshez köthető termékek közül a játékkonzolok népszerűsége nőtt számottevően (+90%), de növekedtek a látogatottsági adatok a játékprogramok (+25%), társasjátékok (+20%) és puzzle (+70%) termékek esetében is.
De hogyan mérhetőek a valós konverziók a marketingköltségek tükrében?
A Crane Multi Funnel eszközével hatékonyan mérhető nemcsak a látogatottság, de a valós konverziók is, méghozzá valamennyi platformunk tekintetében.
Comments are closed.