Elöljáróban annyit, hogy hatalmas meglepetésekkel nem szolgálhatok, ennek ellenére mégis érdemes sorra venni ezeket a sokunk számára evidencia-számba menő trendeket, melyek elől – ha szeretnénk labdába rúgni – egyszerűen nem érdemes elmenekülni.
A következőkben röviden sorra veszem a Top 5-öt néhány érdekességét. A teljes infógrafikát is ajánlom figyelmetekbe, melyet itt érhetitek el.
- 1. Fókuszban a mobil eszközök
– Egy átlagos amerikai napi két és fél órát használja mobil eszközét.
– A fogyasztók 57%-a nem ajánl egy olyan céget, amely mobil eszközökön rosszul megjelenő weboldallal rendelkezik.
– A felnőtt netezők 85%-a szerint egy cég mobilon megjelenített weboldala legalább olyan jó kell, hogy legyen, – ha nem jobb,- mint az asztali gépen megjelenő verzió.
– A fogyasztók 67%-a szívesebben vásárol mobil-barát oldalon.
- 2. Interaktív görgetés
– Az a bizonyos „Parallax scrolling”.
Hogy mi?
Az eredetileg 2D-s videojátékokban alkalmazott Parallax görgetés egy olyan technika, amivel animációt lehet szimulálni, az egymáson lévő háttérképek (vagy egyéb elemek) különböző ütemben való mozgatásával. A matematikai formulát felhasználva, HTML5, CSS3 és jQuery segítségével lehet látványos animációkat létrehozni. (Forrás: Designstreet.hu)
– Görgetés a végtelenbe. Előnye, hogy a weboldal tartalma a végtelenségig növelhető vertikálisan az újabb és újabb hozzáadott tartalommal, mindezt lerövidült betöltési idővel.
– A holnapok látogatóik az oldalon töltött idejük 76%-át töltik görgetéssel.
– A görgetés sokkal természetesebb tevékenység, mint a klikkelés egy egérrel.
- 3. Flat dizájn
A flat dizájn egy olyan irányzat, amelyet a minimalizmus jellemez, középpontjában a könnyen használhatóság és az egyszerűség áll.
Főbb jellemzői:
– az élénk színek
– inkább szögletes formák, mint kerekded formák
– puritán betűtípusok
– 2D hatás a 3D helyett
– árnyék, szegély és színátmenet nélkül
A webes szakértők 68%-a szerint a flat dizájnnak van létjogosultsága és nem fog eltűnni, ám 9%-uk szerint múló trend csupán. Én a többséggel értek egyet. Semmi értelme újra a bonyolítás felé venni az irányt, főleg ilyen információ-dömpingben.
- 4. Egyoldalas weblapok
– A teljes tartalom egy oldalon jelenik meg. Számos előnyei között tartják számon a tömörített megjelenítési lehetőséget, az átláthatóságot, szemrevaló és gyors információátadási lehetőséget és nem utolsó sorban a mobil eszközökön való nagyszerű működést.
– Mivel a statisztikák alapján egy felnőtt informálására átlagosan 8 másodpercünk van, a számok az azt igazolják, hogy az egyoldalas weblapok 24%-kal növelik az ez alatt a rövidke idő alatt elérhető hatékonyságot.
- 5. Tiszta, egyszerű elrendezés
– A minket bombázó információhalmaz 90%-a vizuális tartalomként jut el az agyunkig.
– Az emberek 40%-a jobban reagál a vizuális tartalomra, mint a szövegesre.
– A fogyasztók szintén 40%-a jobban kötődik azon márkákhoz, amelyek jó minőségű, profi fotók közül válogatnak a weboldalaik dekorálására, illetve 67%-uk szerint a minőségi termékfotók sokat nyomnak a latban a vásárlási döntéseik meghozatala során.
– Felértékelődött a jól megválasztott és kivitelezett tipográfia alkalmazása.
Forrás: http://www.creativebloq.com/infographic/web-design-trends-2015-111517597?utm_source=Adobe%20Partner%20News&utm_medium=TRANS-EUROPE%20CONSULTING%20SERVICE&utm_campaign=Adobe%20Partner%20News