Cikkemben 10+1 kritikus hibát veszek sorra, melyek nem csak a megnyitási arányra vagy a klikkekre lehetnek negatív hatással, hanem magára az általunk képviselt márkára is.
És ugye mi pont nem e célból kommunikálunk az ügyfeleikkel?
Minden kiküldendő e-mail megérdemel egy tesztelési fázist is, még az is, amely szerkezetében nem változott – vagy mi úgy sejtjük, hogy nem változott… valójában sosem tudhatjuk, hogy az e-mail programok mit művelnek majd a hírlevelünkbe ágyazott képekkel, linkekkel és a táblázatokkal. Ezért jobb ennek elébe menni és a lehető legátfogóbb módon, minél több kliensben tesztelni az anyagunkat.
„A dizájnerünk már tesztelte a template-eket, jól működnek.”
„Múlthéten is ugyanezt a dizájnt használtuk, nem változtattunk a szerkezetén.”
“Körbeküldtük cégen belül, XY gépén jól nézett ki.”
A fenti kijelentésekkel biztos vagyok benne, hogy már szinte mindannyian találkoztunk, sőt tovább megyek, talán már a saját szánkat is elhagyta ezek közül valamelyik. Az e-mail marketing szakértői mégis óvva intenek tőlük!
Szóval, miért is kellene folyamatosan tesztelni akkor is, ha jellemzően korábbi kreatívok átalakítása révén születnek hírleveleink?
1. A kliens-oldali támogatás se szó se beszéd egyszer csak megszűnik
…és ez a korábban használt kód tipikus buktatója. Múlthéten az Outlook még nagyon szépen megjelenítette a margókkal telepakolt hírlevelünket, ám a legutóbbi teszten már nem ment át ugyanaz a kód. Tényleg ez történt az Outlookkal, a Yahoo! Mail pedig megjelenítési problémákkal kezeli az elrendezést (pl. align=”center”), ami az alábbi megjelenítést eredményezte:
A legrosszabb eshetőség az, ha ez úgy esik meg, hogy mi tudomást sem szerzünk arról, hogy címzettjeink postaládájában így landol majd az e-mailünk.
2. Hiányos, vagy nem működő linkek
Ez bárkivel megeshet úgy is, hogy valójában nem a kóddal van a gond. Ez persze a felhasználók szemszögéből teljesen mindegy, ám így legalább erre is fény derülhet!
Ha mégis megtörténik a baj és egy levél nem megfelelő linkekkel megy ki, elég problémás a baki utólagos javítása. Jó, sokszor nem lehetetlen, de megéri az ideges kapkodás az előzetes végigkattintgatás megspórolását?
Mivel itt nincs mindig lehetőség a linkek ránézésre való ellenőrzésére, így fogni kell az egerünket vagy ujjunkat és végig kell kattintgatni a levélben elhelyezett hivatkozásokat. Jó esetben nem lesz benne tömeges számú link, ha mégis, a végére azt is konstatálni fogjuk, hogy hozzánk hasonlóan a címzettek is megunják a sok hivatkozást…
A manuális ellenőrzésen túl nagyszerű megoldás lehet erre a problémára egy link-ellenőrző eszköz használata, mely a kód alapján feltérképezi a levélben szereplő linkeket és jelzi, hogy melyik működik és melyik nem.
3. Gondoltunk az Előnézeti panelre?
Néhány levelezőprogramban a beérkező üzenetekből csak egy rész látszik a postaládában. Ez az ún. előnézeti panel, ha jól használjuk, könnyen felkeltheti az olvasók érdeklődését, melynek köszönhetően megnyitják majd a tőlünk kapott levelet.
A címzettek 3-4 másodpercet szánnak arra, hogy eldöntsék, hogy megnézik-e a levelünket vagy sem. Ezt a megfelelő tárgy használatán túl, az előnézeti panel tartalmával is befolyásolhatjuk.
Természetesen itt is fontos, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy sem a feladó adataiba (név, válasz e-mail cím), sem pedig a tárgyba, sem pedig az előnézeti szövegbe nem csúszott hiba.
Mindenképpen érdemes a tesztelés során erre a részre is különösen figyelni.
4. A feladó neve, válasz e-mail cím és a levél tárgya
Jól szerepel a feladó neve és e-mail címe? Ugye nem egy [email protected] típusú e-mail címről küldjük a leveleinket? Nemcsak a spam-szűrők miatt nem jó választás ez, de az ügyfelünkkel való közvetlen kommunikáció útjába is beáll.
Jól állítottuk be a válasz e-mail címet? Frissítettük a tárgyat és nincs is benne helyesírási hiba? Ha használunk valamilyen speciális karaktert a tárgy mezőben, leteszteltük több kliensen is, hogy biztosak lehessünk benne, hogy meg is jelennek majd?
A megfelelő tárgy kiválasztásának tervezem, hogy szentelek majd egy teljes cikket, mert fontos téma.
5. Preheader szöveg
https://litmus.com/blog/the-ultimate-guide-to-preview-text-support
A fent már említett—nevezetesen a Gmail, Outlook és az iPhone/iPad levelezője által preferált előnézeti panel szövege fontos eleme az eDM-küldésnek.
Az előnézeti szöveg esetében általában 100 karakternyi hellyel gazdálkodhatunk. Ennek ellenére ez a terület is melegágya a hibáknak, legfőképpen akkor, ha a most igen divatos speciális karakterekkel is teletűzdeljük azt.
Forrás: https://litmus.com/blog/11-reasons-to-test-every-email-before-you-send
A cikk 2. részét itt találod.