Az elmúlt években azt tapasztalhattuk, hogy egyre több cég alkalmaz kisebb követő táborral rendelkező influencereket a nagyobb nevek helyett. Miért lehet sikeresebb egy mikroinfluencer-marketingkampány, mint egy olyan, ahol akár százezres, külföldi esetekben akár több milliós követő számmal rendelkező mega-influenszerekkel dolgozunk?
Több kutatás is igazolta, hogy az engagement akár 60%-kal is magasabb lehet egy mikroinfluencer-kampány során, mint a mega-influenszerek esetében. Ennek több oka is van. Először is a mikroinfluencerek általában egy sokkal célzottabb közönséghez szólnak. Vannak köztük, akik a területük szakértői (pl. kutatók, szervezetek képviselői stb.), így a cégek kiválaszthatják azt a véleményvezért, aki az ő brandjük értékeihez a legközelebb áll. Ebben az esetben jogosan feltételezhető, hogy követőik is érdeklődőbbek lesznek az adott termék vagy szolgáltatás iránt.
A másik ok pedig az emberi természetben keresendő. Egyszerűen könnyebben bízunk meg valakiben, akit egy adott téma szakértőjének gondolunk, vagy akit a posztjai alapján önazonosnak találunk. Könnyebben kezdünk el kötődni hozzá és vonódunk be érzelmileg is, hiszen olyan, mintha egy virtuális baráti társasághoz tartoznánk. Ha egy híresség reklámozza például a legújabb okosvizet vagy vegán joghurtot, nyilvánvalóan észrevesszük ugyan, hogy hirdetéssel van dolgunk, de a közönség legnagyobb része csak legyinteni fog. Manapság gyakorlatilag köztudott, hogy az insta és egyéb celebek bevételeinek egy része promóciókból tevődik össze. Ezzel szemben, ha egy számunkra hiteles mikorinfluencer áll ki egy termék mellett, az könnyen egyből felkelti érdeklődésünket.
Akkor most kezdjünk el aggódni a Kardashianekért?
Az rég nem titok, és már a content marketing kialakulásának hajnalán nyilvánvalóvá vált, hogy az eladáshoz érzelmeket kell kiváltanunk az emberekből. Azért is lehet ennyivel sikeresebb egy jól szervezett mikroinfluencer-kampány, hiszen őket általában nem idealizáljuk, ahogy a nagyobb sztárokat, hanem kedves ismerősökként tekinthetünk rájuk, akik például megoldást kínálnak egy problémánkra, esetleg öniróniájukkal szórakoztatnak minket. A tökéletesség hosszú távon unalmas – a tökéletlenség viszont megfog és lássuk be, ezerszer könnyebb azonosulni is vele. Na persze azért aggódni nem kell, valószínűleg a tökéletességre törekvő Kim, Kendall és a többiek sem válnak földönfutóvá a közeljövőben.
Comments are closed.