Biztosan téged is hívott már a bankod vagy a biztosítód azért, hogy az adataidat egyeztessék veled, aktuálisak-e még. Ezek a hívások általában adattisztítás céljából zajlanak. Ennek pedig a leggyorsabb és hatékonyabb módja egy telemarketing kampány szervezése.
Az adattisztítás kampány alkalmával kössük össze a hasznost a hasznossal
Egyéb marketingtevékenységet is bele szoktak szőni ezekbe a telemarketing-kampányokba. Például felhívják a figyelmünket egy új termékre, és csak mintegy mellékesen adatot is egyeztetnek. Megkérdezhetik például tőlünk, hogy mikor tervezzük a következő vásárlást. A válaszunk pedig óriási segítség a CRM-rendszer elindításához.
CRM adattisztítás: amikor a hamar munka az igazán jó!
Lényeges, hogy minél hamarabb megtisztítsuk a használható adatokat a használhatatlanoktól, mert csak így lehet belekezdeni a CRM-folyamatok felépítésébe. Tegyük fel, hogy kész az adattisztítás, és megvan a használható méretű és minőségű adatbázisunk. Összeszedtük öt pontban, hogy mik a legfontosabb kritériumai egy jól működő CRM-program felépítésének.
Így épül a jó CRM-rendszer:
- Benne vannak és könnyen rendszerezhetőek különböző szempontok alapján a cég ügyfeleivel kapcsolatos adatok. Ez lehet integráció vagy egyszeri import eredménye is, cégmérettől és IT-komplexitástól függően.
- A legtöbb folyamatot automatizálni kell: import/export, reporting stb., hogy a döntéshozók tudjanak a fő feladatukra koncentrálni.
- A kezelőfelület legyen nagyon egyszerű. Annyira, hogy az értékesítők és marketingesek is beletanulhassanak a használatába, ebbe a call center és marketingügynökségek is beleértendőek.
- Minden érintett kapja meg azokat a kimutatásokat, amelyek az ő konkrét munkáját segítik. Mivel sokféle kimutatás jöhet szóba, erre a felmérés során külön figyelmet kell fordítani.
- Lehetőleg real-time, de mindenképpen napi frissítésű adatok legyenek elérhetőek.
Ezek egyértelmű lépéseknek tűnnek, de tényleg azok?
A kiépítés folyamata rengeteg munkát és találékonyságot igényel az ügyfél és az ügynökség részéről is. Az eredmény viszont biztos, hogy nem marad el!
Comments are closed.