Amikor 2012-ben a Facebook bejelentette, hogy 1 milliárd dollárért felvásárolja az Instagramot, felhasználóinak száma alig érte el a 30 milliót. 2 és fél év elteltével, 2014 decemberében a hivatalos Instagram blogon publikált közlemény szerint az aktív felhasználók száma elérte a 300 milliót.
2010 októberében még csak iPhone-on volt elérhető az alkalmazás és csak 2012 tavaszán készült el az Android verzió. Ettől kezdve rohamos növekedésnek indult az instagramozók száma: 2013 februárjában a 100 milliós, 2014 márciusában a 200 milliós álomhatárt is túllépte.
Alig háromnegyed évvel később az újabb mérföldkő elérésével az Instagram túlnőtt a Twitter felhasználói bázisán, igaz mobil platformon még mindig a Facebook Massenger (500 millió), a WhatsApp (600 millió) és a Facebook (1,1 milliárd) mögött foglal helyet.
300 millió aktív felhasználója eddig összesen 30 milliárd tartalmat töltött fel, naponta körülbelül 70 millió fotót és videót oszt meg, ami összesen 2,5 milliárd kedvelést generál. Egy átlag felhasználó nagyjából 21 percet tölt naponta az alkalmazás böngészésével.
A felhasználók növekedésével az egyszerű, a userek egyenrangú kezelésén alapuló rendszer egyre nehezebben működött, ezért az Instagram bejelentette, hogy a márkák, sportolók és hírességek megkülönböztető jelvényeket fognak kapni. Ezek segítségével könnyen rátalálhatunk a keresett celebre, és jó eséllyel nem egy rajongói oldal összegyűjtött fotóit fogjuk követni, hanem kedvencünk valós idejű posztjait. Az újítás mellett külön figyelmet fordít az Instagram a kamu profilok feltárására és törlésére, hogy ezzel is még tovább fokozza a felhasználói élményt.
A márkák szempontjából is történt némi változás az elmúlt években. Az első fizetős reklámok 2013-ban jelentek meg Amerikában, majd ezt követően 2014-ben az Egyesült Királyságban. Az első reklámozók között volt például a Starbucks, a Cadbury vagy az Estée Lauder. Bár az Instagram szeretné növelni a fizetős reklámok számát, a felhasználók számbeli növekedésének és felhasználói élmény megőrzésének motivációja egyelőre felülírja az agresszív pénzszerzés érveit.
Comments are closed.