Sosem voltam híve a „mindegy, csak beszéljenek róla” és az „ez a reklám már annyira rossz, hogy jó” megközelítéseknek, erre a listámra most felvettem a „mindegy, csak megnyissák az e-mailt” aranyköpést is. Kíváncsi lennék, hogy hány ember vásárol jó szívvel egy olyan helyről, ahol a kapcsolatfelvétel rögtön egy átverés.
Korábban is voltak már, de az utóbbi időben láttam egyre jobban elszaporodni a magyar nyelvű, a feladó és tárgy segítségével személyes üzeneteknek álcázott (és persze nyilván előzetes hozzájárulás nélkül küldött) kereskedelmi ajánlatokat, kezdve a vezetés közbeni elalvás elleni készüléktől, a derékfájás megoldását kínáló övig. Bár én már elég gyanakvó vagyok az ismeretlen üzenetekkel kapcsolatban, de a saját „belső spamszűrőmön” egy-két ilyen üzenet átcsúszott már, pl. a „Gábor és Judit” által küldött „Képek az esküvőről” vagy a „Rendszeradminisztrátor” által küldött a „Postafiók probléma megoldása” levél. Mindegyikről kiderült, hogy egy „kuponos” oldal szuper ajánlatairól van szó.
Nos, rendben, kinyitottam ezt a pár levelet, a konverzió első lépése megtörtént. Az, hogy a tárgy köszönőviszonyban sincs a tartalommal, az első pillanatban kiderül. Tehát még bőven a cél előtt elakad a folyamat – legalábbis nálam.
(Kattints a képre és láthatod nagyban!)
Kíváncsi vagyok, hogy más átvert olvasók mekkora része kezd el nagy kedvvel böngészni az ajánlatok között, hogy rendeljen. Nagyon remélem, hogy senki, mert az ilyen üzleti magatartást elég nehéz szabályzással szankcionálni, ennek csak egyetlen megfelelő büntetése lehet a fogyasztók oldaláról, mégpedig a teljes ignorancia és küldő spamlistára helyezése. A hivatalos leiratkozást pedig biztosan nem javaslom, hiszen a spamek esetén ez nem más, mint visszajelzés nekik, hogy aktív az e-mail cím, és még több spam várható.