Ha eddig nem mertél online vásárolni, mert tartottál a digitális csalásoktól, van egy jó hírem számodra.
A MasterCard 500 felhasználó bevonásával, ősszel kezdi el az új biometrikus azonosítási megoldások tesztelését, amelyekkel növelnék az online vásárlások biztonságát. Már több készülékgyártóval megállapodtak a szolgáltatás telepítéséről, így az Apple-lel, a Google-lel, a Microsofttal, a BlackBerry és a Samsunggal is.
A szolgáltatás célja, hogy kivédje a jelszóhasználat valamennyi kockázatát, például a jelszó elfelejtését vagy ellopását. Az alkalmazás a képernyő végigsimításával olvassa le az ujjlenyomatokat, majd egy kódot hoz létre, amely az eszközökön marad. Az arcfelismerő kamera segítségével térképezi fel az arcvonásokat, és generál egy másik kódsort.
A vélemények egyelőre megoszlanak: Vannak, akik szerint a MasterCard felesleges kockázatot vállal az ilyen jellegű adatok kezelésével, mind emellett komoly személyiségi jogi aggályokat kell majd eloszlatnia. Mások szerint valószínűtlen, hogy a vállalat szervereiről kikerülnének ezek az adatokat. Azt azonban mindenki elismeri, hogy az új szolgáltatás bevezetésével a MasterCard szerverei még csábítóbb célponttá válnak.
Mindenesetre az Apple Pay közel 2 éve működő biometrikus azonosítási megoldása már bebizonyította, hogy a felhasználók egyáltalán nem idegenkednek a hasonló eljárásoktól, így a MasterCard joggal bízik benne, hogy ügyfeleinek nem lesz kifogása az új alkalmazással kapcsolatban.
A CNNMoney beszámolója szerint a MasterCard már a hangfelismeréssel is kísérletezik, sőt egy szívverést azonosító technológián is elkezdett dolgozni, amelynek a hozzáértők szerint ugyanolyan egyedi jellemzői vannak, mint egy ujjlenyomatnak.