Nagyjából egy hónappal ezelőtt egy új Starbucks finomság, az acai teából és kókusztejből készült #pinkdrink képe jelent meg az Instagramon Amerikában. Ezt követte egy lila, egy kék, egy zöld, majd egy narancs újdonság is, melyekkel a Starbucks tarolt a képmegosztó applikációban.
A #pinkdrink és a többi szivárványszínű finomság a „radar alatt” a közösségi médiában jelent meg először, és így jóval nagyobb hype fogadta, mint a márka más új termékeit. A színes italok összesen majdnem 18 000 posztban jelentek meg május 10 és június 26 között. A legnépszerűbb a #pinkdrink volt több mint 14 000 megjelenéssel, őt követte a #purpledrink (1,8k), a #greendrink (1,7k), majd az #orangedring és a #bluedrink (összesen 601 megosztással).
Engagement szempontjából sem muzsikáltak rosszul a Starbucks szivárványszínű smoothiejai: az 5 különböző ital posztjai összesen csaknem 58.000 kommentet és 1,3 millió like-ot generáltak. Az abszolút kedvenc természetesen a Pink drink volt, mely önmagában több mint 49.000 kommentet és 1,1 millió like-ot kapott.
Vicces (vagy épp nagyon is okosan és tudatosan követett startégia), hogy épp a Starbucks marketing csapata nem követte le az új termékek virális terjedését. Akkor került fel kép a termékről a márka saját Instagram oldalára, amikor már minden a #pinkdrinkről szólt Los Angelestől New Yorking.
A poszt alapvetően sikeres volt, 320.000 like-ot gyűjtött és több mint 4.000 komment érkezett rá.
Érdekes, hogy a Starbucks az új smoothiekat nem igazán hirdette semmilyen felületen, sőt, ahogy ők hívják az „off-menu” kategóriába tartoznak, azaz még a menütáblákra sem kerülnek ki a kávézókban. A közösség és a social media erejére támaszkodva aprópénzből építettek hatalmas hype-ot és robbantották fel az Instagramot a nyár első hónapjaiban.
Comments are closed.