Az üres üzlethelyiségek, koszos, összeragasztgatott kirakatokkal nagyot tudnak rontani egy utca összképén, sőt „betört ablak elmélet” alapján ilyen és ehhez hasonló kis dolgok tudnak egy környéket megindítani a szlömösödés útján. Ezért is örültem, mikor láttam a Rögtön Jövök! kampány kirakatmatricáit városszerte (mellbevágó volt, hogy milyen sok van)
A kampány, mely a használaton kívüli üzlethelységek hasznosítását tűzte ki célul, nyolc budapesti kerületben zajlik. A Fővárosi Önkormányzat 2012 tavasza óta foglalkozik a kiüresedett üzlethelyiségek kezelésének témájával, az üres üzlethelyiségek összegyűjtve találhatók meg a rogtonjovok.hu weboldalon.
Ezen üresen álló üzlethelyiségek kirakataira fiatal vállalkozók, startupok pályázhatnak, és azok értékesítésig őket hirdeti majd az adott portál. Így egyszerre láthat az utca embere inspiráló sikeres magyar vállalkozókat, és javul egy kicsit az utcakép. Sőt, talán pont ezek a sikertörténetek ihletnek meg más vállalkozókat, akik tevékenységükhöz kibérlik az egyik ilyen üres ingatlant.
A projekten már eddig is számos sikeres magyar vállalkozást mutattak be, mely sikertörténetek kiválasztásához a három, a Szilícium-völgyben világsikert elért magyar startup (Prezi, Ustream, LogMeIn) által alapított nonprofit szervezet, a Bridge Budapest nyújtott szakmai segítséget.