Hajlamosak vagyunk kész tényként kezelni, hogy az érdeklődők egy részét sosem látjuk viszont vásárlóként. Emberek vagyunk, ez a dolgok rendje, vigasztaljuk magunkat. Mi van, ha nem fogadjuk el ilyen könnyen ezt az állítást, vagy legalább a mértékével vitatkozunk?
Az történt, hogy nem fejeztem be a foglalást a booking.com oldalon. Előfordul az ilyesmi. Siettem, meggondoltam magam, hirtelen fontosabb lett valami más. Nekik viszont ez a foglalás volt fontos. Minden bizonnyal ez volt az oka, hogy nem sokkal később kaptam egy emailt a fent említett oldaltól.
Azt kérdezték, mindjárt a tárgysorban a szálloda megnevezése mellett, segíthetnek-e a foglalásban. Mert észrevették, hogy nem fejeztem be. Emlékeztetőül megtalálom az elkezdett megrendelés adatait, és ha ide (két helyen is link a levélben) kattintok, már folytathatom is. Ilyen egyszerűen, mert a technológia fejlettsége már lehetővé teszi, hogy felfedezzük, emberek vagyunk, tévedünk, sietünk, és néha elkél a segítség. Már csak arra kell vigyázni, hogy ilyen esetekben az odafigyelést ne megfigyelésként értelmezze az érdeklődő. Erre való a kommunikáció.