A legjobb történeteket az élet írja, szól a mondás. De vasárnap este bebizonyosodott, hogy a történelem legjobb vírusmarketingese egy futballista, aki soha egy percet sem töltött marketinges vagy víruskampányok tanulmányozásával. Nevezetesen ő a Barcelona jobbhátvédje, a brazil Dani Alves, aki bár 10 éve itt él, és bajnokságot, kupát, BL-t, világkupát, azaz mindent megnyert a Barcával, bőrszíne miatt még így is rendszeresen atrocitásoknak van kitéve.
2014. május 27-én a csapat Villarealban lépett pályára, és 2:0-s hazai vezetésnél szögletet lőhetett a Barcelona. Valami a szögletzászlónál készülődő Alves mellett a pályára röpült ekkor, messziről nem is láthattuk mi, majd Dani Alves elindult, és felvette a földről a bedobott banánt. A háttérben látszódik a partjelző, aki ekkor már lázasan adja le a drótot a bírónak, számítva arra, hogy Alves, mint minden focista majd elkezd reklamálni, esetleg levonul a pályáról.
Nem. Alves, amíg visszasétált az oldalvonalhoz, meghámozta a banánt, beleharapott, majd berúgta a szögletet. A következő percekben két beadásából is gól lett, ezért a mérkőzés végén megköszönte a dobálót, hogy energiát adott neki.
Ennyi. Minden idők legtökéletesebb antirasszista kampánya. Hogy miért? Mert az azóta eltelt 36 órában a social mediában felrobbant az eset. Spanyol és angol hashtagek, amik arról szólnak, hogy mind majmok vagyunk, elárasztották az összes közösségi portált, és a képeken mindenki banánt eszik, feketék-fehérek egyaránt.
Csapattársa, Neymar még aznap este kiposztolt egy képet, a 4,7 milliós táborából több mint 550 000-en lájkolták, a rajongóinak 12%-a! Dani Alves maga is posztolta a montázst 1,7 millió rajongójából 452 000 lájkot kapott már, ami 25%!!!
Valószínű, hogy a hashtaget egyébként maga Neymar találta ki, hiszen előző posztja is, amiben ezt kiírta, már 200 000 like felett jár. Neymar nagyon népszerű futballista, a közösségi portálokon is nagy kedvenc, a legkevésbé lájkolt posztja is 95 000 szívecskét kapott, és átlagosan 2-300 000 lájkot kap egy feltöltött képe. 400 000-ig azonban csak kétszer jutott, mindkét posztja erről az esetről szól, ugyanis az incidens után közvetlenül feltöltött képe is már 400 000 like felett van.
http://instagram.com/p/nTvbI8Rth0/
http://instagram.com/p/nT1mL6xtty/
Ez a Youtube videó már 1 000 000 megtekintés felett jár, de különböző videók többszázezres nézésszámmal szintén terjednek a videómegosztó portálokon.
A média felkapta az esetet, minden hírportál és híradó beszámolt az esetről. Az Instagramon a spanyol #todossomosmacacos hashtagre 100 000 találat van, a #weareallmonkeys-ra 10 000.
Ha az FIFÁ-nak van egy kis esze, akkor felhasználja a „SAY NO TO RACISM” kampányához, mert ennél jobb fricskát sose tudna semmilyen marketinges kitalálni.
Bravo, Dani!
http://sportgeza.hu/mindenidok/2014/04/28/alvesnak_banant_dobtak_megette/
Comments are closed.