A napi internetes hírek olvasásának rutinjában nálam benne van a yahoo.com is. Az elmúlt hónapokban nem tudtam úgy felmenni az oldalra, hogy az első öt hír között ne legyen egy, aminek a címében benne van az, hogy iPhone 6, és az hogy pletyka. Ingyenreklám vagy drága PR-cikkek?
Hogyan jut el odáig egy termék, hogy az online újságok minden nap foglalkozzanak vele? Vagy az a hír, hogy mikor fog megjelenni, vagy az, hogy milyen új trükköket fog tudni az új készülék. Az újságokat még az sem zavarja, hogy egy oldalon a két cikk egymás szöges ellentéte. Pl.: „szeptemberben jelenik meg az új telefon”, két sorral lejjebb, „az új telefon biztosan júliusban érkezik”. Az iPhone-ok esetében a termék már olyan szinten agyon van „hypolva”, hogy teljesen mindegy mit írnak róla, a klikkvadászat céljainak tökéletesen megfelel. Az egészben az az érdekes, hogy Samsung telefont sokkal többen (3-4-szer annyian) használnak a világon, viszont az internetes oldalakon tized- vagy század annyi hír van ezekről.
Természetesen az is elképzelhető, hogy az Apple a hatalmas készpénzállományával az összes ilyen cikkért fizet, és ezzel tartják fent a termékük iránti hatalmas érdeklődést.