A Google új eszköze lehetőséget biztosít számunkra, hogy eldöntsük: szeretnék-e targetált hirdetések célpontjai lenni vagy nem.
A Google új oldalának célja, hogy a felhasználók bizonyos mértékig személyre szabhassák milyen hirdetéseket jelenjenek meg a vállalat szolgáltatásaiban, illetve harmadik felek oldalain.
Az eszköz felajánlja a bejelentkezett felhasználóknak, hogy válasszanak a meglévőkből vagy vegyenek fel maguknak új érdeklődési köröket. Amennyibe a személyre szabás be van kapcsolva, akkor lehetőség van bizonyos típusú hirdetések kizárására is.
Gondolom, senkit nem lep meg, hogy a felajánlott témaköröket a Google a felhasználó online tevékenységének elemzéséből szűri ki. Ez alatt egyelőre csak a YouTube értendő, valamint ezen kívül esik a Gmail, ugyanis azt teljesen külön kezelik. Emellett természetesen a nemet és az életkort is figyelembe veszik a célzott hirdetések eljuttatásánál.
Jó hír, hogy az oldal felajánlja a felhasználónak a személyre szabott hirdetési rendszer használatának mellőzését is. Ez nem azt jelenti, hogy onnantól már nem látunk reklámokat, mert de. Csak azok már nem az érdeklődési körünk illetve a rólunk nyilvántartott log alapján kerülnek a képernyőre. Ezeknél már csak a tartózkodási helyet veszik figyelembe.
Kiegészítő eszközként bejelentették a My Activity nevű szolgáltatás első változatát is, melynek segítségével a felhasználók nem csak áttekinthetik tevékenységüket, de törölhetnek is adatokat (keresést, előzményeket stb.)
A Google szóvivője közölte, hogy az eszközt fokozatosan aktiválják a fiókokban a következő hetekben, és előtte minden felhasználót értesítenek erről, illetve felajánlják neki, hogy kapcsolja be az új szolgáltatást.
https://itcafe.hu/hir/google_hirdetes_testre_szabas.html
Comments are closed.