Levonult az évszázad árvize (bár így 77 évvel az évszázad vége előtt óvatosan kell bánni ezekkel a kijelentésekkel), és a március közepén néhány napra visszatért tél után ismét fontos szerepet játszott a közösségi média az emberek tájékoztatásában és mozgósításában.
A természeti csapásokat tekintve egy árvíz szerencsére aránylag lassan érkezik, így felkészülni is több idő van. Központilag létrehozták az árvízi összefogás Facebook oldalát, mely – bár nem nélkülözte a kicsit patetikus és propagandisztikus elemeket – betöltötte a feladatát, és tájékoztatta az embereket, hogy hol van szükség önkéntesekre és hogy lehet jelentkezni árvízvédelmi munkákra.
A Közösségi Média Guru egész jó kis elemzést készített az oldalról.
Örvendetes volt, hogy olyan sok ember gondolta úgy, hogy a gátakon a helye, hogy nekem nem sikerült a lakóhelyemen, a Római parton segíteni a védekezést, egészen a pesti Dagály strandig kellett elmennem, hogy ott némi várólistás várakozás után bekerülhessek egy turnusba, hogy homokzsákot tölthessek. 🙂
Amúgy a szakmai előrehaladás így néz ki az árvízi védekezés során: homokzsákcipelő -> homokzsáktöltő -> gátépítő. Büszke vagyok rá, hogy elég hamar sikerült a harmadik szintre lépnem azon a délutánon a Dagály strandon.
És hogy egy marketing/PR végszóval zárjam a cikkem: Jó ötlet és kellemes gesztus volt a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Rt.-től, hogy a védekezésben részt vevők, így én is, nem sokkal később egy köszönőlevelet és mellé egy strandbelépőt kaptak.