Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben.
Magyarországon alig pár éve jelentek meg az okostelefonra fejlesztett mobilfizetési lehetőségek, de a magyar lakosság továbbra sem igazán használja ezeket. Az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító, rutinosabb online vásárlói közönségnek is csupán alig 8%-a próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait. Ráadásul, a kipróbálók több mint 70%-a többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat – derül ki a FinTechGroup és a GKI Digital 2015 év végén, 2000 online vásárló körében végzett kutatásából.
Jelenleg 10 magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám a legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4%-a próbálta ki. Az iCsekk és a Simple alkalmazásokat mintegy 100-200 ezer okostelefon felhasználó töltötte le Android és iOS platformokra, míg a legmagasabb értékelést az Axa Mobilos OKÉ, a Buxa és a Barion fizetési alkalmazásai kapták – a Google Play statisztikái szerint.
Forrás: mediainfo.hu